Springen naar inhoud

Zwarte energie

• Log in om te kunnen reageren

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2006 - 18:51

Wat is Zwarte energie?
Eerst zeidn ze da het heelal terug in elkaar zou klappen door de zwaartekracht maar onlangs werd er gezegd dat het heelal alsmaar sneller uit elkaar gaat.
Hoe waarom en wat is zwarte energie?

merci
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2006 - 00:14

ik weet niet precies wat de nieuwste bevindingen zijn , maar naar wat ik weet is het toevallig in de volgorde in wat jij gelezen hebt.

want als je het nou alleen aan mij zou vragen zou ik zeggen dat het een grote vraag is, en was/is een theorie dat op grote afstand zwaartekracht een afstotendekracht zou zijn tussen massa's (met einsteins constante(Λ
). maar dat even terzijde

hier volgt een interessant verhaal voor je:

Als de oerknal werkelijk heeft plaatsgevonden dan is er op een moment een enorme massa vrijgekomen en allekanten opgespoten, door de kracht van de knal word de massa uiteengedreven(traagheid) maar! de zwaartekracht probeert het helal juist weer kleiner te maken(trek alles naar elkaar toe) beide van deze beweringen zijn waar. maar als de kracht van het helal ietskleiner zou zijn zouden we alang weer weg zijn gevaagd door het overwicht van de zwaartekracht, en als de klan iets groter was geweest konden we al lang niet meer zien wat we nu zien als we naar de hemel kijken, het lijkt er dus op dat de oerknal een evenwicht heeft gevonden tusen zwaartekracht en uiteenklapping.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2006 - 23:44

Hoe waarom en wat is zwarte energie???????????????????????????????????

Als ik je dat zou kunnen uitleggen...

...dan zou ik de nobelprijs krijgen!!! :)

Is een van de grootste mysteries van de moderne natuurkunde namelijk. Ik denk dus niet dat je hier op dit forum een bevredigend antwoord op je vraag kan verwachten. :wink:
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

sjonnie

sjonnie

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2006 - 12:46

Men spreekt overigens van donkere energie en niet van zwarte energie.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2006 - 20:36

Men spreekt overigens van donkere energie en niet van zwarte energie.

Inderdaad ja, ik denk dat zwarte energie eerder iets met satanisme te maken heeft. :wink:
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Phillip

Phillip

• >250 berichten
  • 588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2006 - 16:37

lees hier op

ik wel er geen soep van maken, maar wordt 'zwarte energie' niet zo een beetje vgl met zero-point energy
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Dekeyster

Dekeyster

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2010 - 21:57

Wat is Zwarte energie?
Eerst zeidn ze da het heelal terug in elkaar zou klappen door de zwaartekracht maar onlangs werd er gezegd dat het heelal alsmaar sneller uit elkaar gaat.
Hoe waarom en wat is zwarte energie?

merci

Men heeft inderdaad ontdekt dat het heelal steeds verder uitbreidt en ook dat dit proces steeds sneller gaat
dit zou onmogelijk moeten zijn met de zwaartekrachtwet van Newton. Nu heeft de wetenschap iets ontdekt Zwarte Energie. Wat het precies is weet men niet maar men weet wel dat het een bepaalde soort van energie is die tegen elke universele wet indruisd en zo aan de oorzaak licht van het rare fenomeen dat het heelal steeds sneller uitbreidt...
Zo zouden we zwarte energie moeten dankbaar zijn voor het verhinderen van de Big Crunch (of de ineenstroting van het heelal) maar anderzijds er komt niets bij in het heelal wat ik wil zeggen is het heelal breidt uit zoals je een tafellaken steeds verer en sneller ui elkaar trekt wat er dus na lange lange lange tijd wel zou gebeuren is dat zwarte energie zo sterkt wordt dat het uiteindelijk planeten, meteorieten, afval, sterren uiteen rukt tot niets anders overblijft dan subatomaire deeltjes en dan praten we over bv. de aarde die uiteen gerukt wordt tot elk afzonderlijk deeltjes opgesplist is in quarks...

Meer weten??? Vraag gerust.

Dekeyster ;)

phoenixofflames

phoenixofflames

• >250 berichten
  • 503 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 november 2010 - 11:43

lees hier op

ik wel er geen soep van maken, maar wordt 'zwarte energie' niet zo een beetje vgl met zero-point energy

Het blijkt dat er een factor 10^100 ofzo verschil is.

Donkere energie gedraagt zich als een vloeistof met een negatieve druk.

Veranderd door phoenixofflames, 25 november 2010 - 11:44

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures