Springen naar inhoud

zoutgehalte bepaling bij chips

• Log in om te kunnen reageren

michiel_mm

michiel_mm

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 november 2004 - 16:31

Hallo allemaal,
Ik ben voor mijn profielwerkstuk bezig met het bepalen van het zoutgehalte in chips en daarvoor gebruik ik de meest gebruikelijke techniek om het zoutgehalte te bepalen namelijk door het chloride-ion te meten.

Het probleem:
ik heb meerdere bepaling gedaan bij de chips maar ik kom steeds op dezelfde hoeveelheid zout (dus chloride-ionen) uit en die hoeveelheid is bijna 5 keer zo hoog als op de verpakking staat.

Op de verpakking staat echter alleen de hoeveelheid natrium vermeld, zou het misschien kunnen dat er ook kaliumchloride in de chips zit maar dat ze dat niet vermelden op de verpakking omdat kaliumchloride veel minder slecht voor de gezondheid is????

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 november 2004 - 16:34

verplaatst naar huiswerkforum.

je kan altijd de producent van de chips contacteren voor een volledige samenstelling van hun product.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

michiel_mm

michiel_mm

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 november 2004 - 11:48

dat heb ik gedaan, al 3 weken geleden inmiddels maar het lijkt er niet op dat ik nog een antwoord ga krijgen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures