tandplaque

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

tandplaque

Wie weet hoe tandplaque ontstaat? Heeft het voedingspatroon invloed op de hoeveelheid tandplaque op gebitselementen? Wie weet het antwoord.. Pls help want de bronnen spreken elkaar tegen..

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: tandplaque

Voedingspatroon, speekselsamenstelling en gebitdverzorging spelen hierin allemaal een rol.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 10

Re: tandplaque

Voedingspatroon, speekselsamenstelling en gebitdverzorging spelen hierin allemaal een rol.
merci.. Ik denk dat jouw uitspraak letterlijk mijn hypothese gaat worden.. Bezwaar? :)

Hmm, maar is het niet bovenstaande combinatie inclusief tandplaque die voor gaatjes zorgen?

Berichten: 10

Re: tandplaque

Hmm en welke voedingsmiddelen bevorderen dan de hoeveelheid tandplaque?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: tandplaque

Gebruik maar als je hypothese (bron vermelding wel gewenst :wink: )

Gaatjes worden veroorzaakt door tandplaque. Je voedingspatroon kan je glazuur week maken. Zo is de term 'snoep verstandig, eet een appel' redelijke onzin. Een appel bevat een zwakzuur. Dit zorgt voor een langdurige aanval van zuur op je tandglazuur. Dit maakt je tandglazuur week, meteen je tanden poetsen na een maaltijd is dan ook funest voor je tandglazuur.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 10

Re: tandplaque

Nog altijd geen antwoord gekregen op de vraag wat de oorzaak is van tandplaque.. Moeilijk zoeken op google.

Hehe, ik zal jou zeker als bron vermelden:P..

Berichten: 597

Re: tandplaque

Honey schreef:Nog altijd geen antwoord gekregen op de vraag wat de oorzaak is van tandplaque.. Moeilijk zoeken op google.  

Hehe, ik zal jou zeker als bron vermelden:P..
hou er rekening mee dat tandplak en tandsteen niet hetzelfde is

tandplak ontstaat door resten van voedsel

tandsteen ontstaat door oa kalk dat aanwezig is in het speeksel en zet zich vast op tandplak

Reageer