[godsdienst] geboortecijfer China

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 51

[godsdienst] geboortecijfer China

Je zou niet echt zeggen dat het geboortecijfer van China met het vak godsdienst te maken heeft, maar ik maak een werkstuk over de campagne 'Hoera geen meisje', dit geld vooral in China namelijk.

Kijk ook eens op www.hoerageenmeisje.nl

Maar weet iemand misschien hoe hoog dat geboortecijfer per jaar ligt in China?

Ik heb heel veel site's afgestruind op zoek naar dit gegeven, maar nog niets gevonden.

BvD

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Kom op, invullen in Google: birth rate China

Eerste hit:

13.25 births/1,000 population (2006 est.)

Bron: http://www.indexmundi.com/china/birth_rate.html
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 51

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

ohw super.. :)

tjaa zo zoek ik niet :) gewoon GOOGLE --> geboortecijfer China --> ZOEKEN

en dan vind je niet zo veel relevante informatie..

maar wat houdt trouwens die '13.25 births/1,000 population' in?

is dit per jaar? :)

bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

13.25 geboortes per 1000 inwoners per jaar. Verreweg de meeste sites op het grote wereld wijde web zijn in het Engels, vaak heb je er meer succes mee.

Echter dit cijfer alleen zegt denk ik niet zoveel. In tweede of derde wereldlanden sterven veel kinderen in hun vroege jeugd. Wij westerse landen hebben minder kinderen nodig omdat ze het vaker overleven. Dus misschien wil je daar ook iets over zeggen in je verslag.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Volgens mij gaat het erover dat china door z'n geboortebeperkingen zorgt voor een anti-meisjes klimaat. Vermits je maar 1 kind mag hebben in china heeft iedereen liever een zoon die kan helpen op het land en dan later voor z'n ouders kan zorgen als die oud zijn. En wanneer er toch een meisje word geboren wordt die al rap eens ten vondeling gelegd.

Eigenlijk kunnen we China vergelijking met onze westerse geboortecijfers. Ze zijn laag, maar zonder de beperkingen van de regering zou dat niet zo zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Als je het tegen mij hebt dan snap ik wel dat het daarover gaat, ik beantwoord haar vraag over het geboortecijfer.
Eigenlijk kunnen we China vergelijking met onze westerse geboortecijfers. Ze zijn laag, maar zonder de beperkingen van de regering zou dat niet zo zijn.
Dat weet ik dus niet. De omstandigheden zijn volstrekt anders. Natuurlijk zouden ze zonder geboortebeperking hoger zijn, maar ik weet niet hoe het met de kindersterfte verder zit.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 51

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Het is wel zo dat zeer veel overheidsgeld van de China naar de zorg gaat, hoe wil je anders die miljard mensen voeden en onderhouden. Dus ik denk dat het sterftecijfer in China onder de baby's wel mee zal vallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Maar SQ dat is net wat ik kom te vertellen. Een gezin mag maar 1 kind hebben, vanaf een gezin dus 1 kind heeft doet het er alles aan om dit kind op te voeden en onderwijs te geven etc zodat dat kind later z'n ouders kan onderhouden. In extreme gevallen gaan ouders bijvoorbeeld al hun meubelen gaan verkopen om een kind op de unief te kunnen laten studeren (wat extreem duur is in china). Daardoor is de kindersterfte vrij laag als we dit vergelijken met ontwikkelingslanden waar mensen maar kweken als konijnen (om het cru te zeggen). Daar geeft het niet zo erg als 2 kinderen van de 10 sterven zeg maar...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Ok, in dat opzicht is het beter vergelijkbaar met onze cijfers. Echter verreweg het hoogste percentage van de Chinezen woont op het platteland waar niet zoveel medische zorg beschikbaar is, dan kunnen ze nog wel zo goed die kids verzorgen, maar ik weet niet of dat zoveel uitmaakt. Ik weet het kennelijk gewoon niet, misschien leuk voor de TS om uit te zoeken voor het verslag.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 51

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

Echter verreweg het hoogste percentage van de Chinezen woont op het platteland waar niet zoveel medische zorg beschikbaar is
jah dat klopt ruim 900 miljoen mensen ( :) best veel)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [godsdienst] geboortecijfer China

StrangeQuark schreef: Echter verreweg het hoogste percentage van de Chinezen woont op het platteland waar niet zoveel medische zorg beschikbaar is
jah dat klopt ruim 900 miljoen mensen ( :) best veel)
En zijn ze niet met 1,2 miljard? Dat maakt dus 3/4 van de inwoners... Kijk even hoeveel mensen in 'echte' ontwikkelingslanden op het platteland leven (ik heb hier geen idee van), maar dat is mss wel eens mooi om te weten.

Ik zie China al lang niet meer als ontwikkelingsland, voor mij zit het zo tussen ontwikkelingsland en geindustrialiseerd. Laten we zeggen dat de industriele revolutie enkele jaren geleden heeft plaatsgevonden in China. Nu komen de jaren van uitbuiting en slechte behandeling van arbeiders en daarna hebben we een land die perfect met regels en wetten omgaat (al kan dat wel enkele jaren duren, kijk maar naar onze eigen geschiedenis).

Reageer