Springen naar inhoud

Botsing met de aarde in 2028!?

• Log in om te kunnen reageren

Moustaffa

Moustaffa

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 november 2004 - 21:28

hallo

ik heb vernomen uit bepaalde bron dat er een planeet is ontdekt en dat die planeet [of wat het ook is] met de aarde zal botsen, meer bepaald in 2028. klopt het nu dat die planeet bestaat en dat die de baan van de aarde kruist, of is dit bullcrap. Hij zegt ook dat er vele planeten zijn die zouden kunnen botsen, maar dat net die ene veel schade zou kunnen veroorzaken.

ik wijzig nu mijn bericht voor de tweede maal :shock:

hij zegt dat die ''planeet'' een doorsnede heeft van zowat een kilometer. is het mogelijk dat als hij inslaat, zowat de aarde doorboort? dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar volgens hem is er iets in de scheikunde ofzo dat daar wel voor zorgt! :s
groetjes

Moustaffa

PS: ik heb het gehoord van een man die het heeft gehaald van internet, van nasa ofzo! :s

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Vortex29

Vortex29

• >250 berichten
  • 683 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 november 2004 - 21:33

Ik heb vernomen uit bepaalde bron dat er een planeet...

Welke bron?

Moustaffa

Moustaffa

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 november 2004 - 21:38

Ik heb vernomen uit bepaalde bron dat er een planeet...

Welke bron?

staat naast PS lol

ik herhaal nog eens: er is gewoon een man die dat zegt en hij heeft het van internet gehaald van een site die iets te maken heeft met NASA [mss wel NASA zelf]...dit lijkt mij dan wel een vrij betrouwbare bron...

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 november 2004 - 22:03

aan de benaming planeet kan je al afleiden dat het niet van een officiele instantie zal zijn of van een organisatie die zich wetenschappelijk bezig houd met astronomie en aanverwanten.

een object van een kilometer groot en inslaat zal zeker wel grote schade aanrichten (lees waar hij neerkomt zal niet veel meer rechtstaan). dat hij de aarde doorboort is overdreven, wat weer wijst op niet betrouwbaar.

Er zijn ik durf niet zeggen elke dag, maar zeker wel heel vaak berichten van mogelijke objecten die botsen met de aarde. dat komt omdat men nog steeds nieuwe ruimtebrokstukken ontdekt en bij eerste analyses van de baan ziet men mogelijk een botsing met de aarde. vaak als men nauwkeurige analyses doet met meer data ziet men dat het loos alarm is, maar dat schrijven sensatiegerichte sites en dergelijke niet.

men verwacht wel een grote storm van de leoniden in 2028 zie ik net op internet en ik ben tegengekomen dat een asteroide de aarde "net" (lees ongeveer aarde-maan afstand) zal missen (eindelijk eens eentje waarvan ze het precies goed op tijd weten in plaats van als hij al voorbij de aarde is :shock:) bron Ik durf er bijna voor wedden dat het hierover gaat.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Dudette

Dudette

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 november 2004 - 19:37

Ik weeet niet moustaffa zou best waar kunnen zijn...
Weet je??
Sommige dingen vind ik, moet je gewoon overlaten aan god...
Ik vind persooonlijk dat tegenwoordig denken wetenschappers overal een antwoord of berekening van te hebben. Maar de enige die alles echt weet is God, Dat geldt natuuurlijk voor de gelovigen onder ons...
Maar verder fascineert mij dit enormmm..Echt Superrrrrrrrrrr
Hoe dit allemaaaal kan en , allessss

Bye Byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 november 2004 - 19:47

ik heb ook gehoord dat het een planeet was die de aarde net zou missen en als ik mij niet vergis was hij enkele jaren geleden ook al langs de aarde geweest en had hem ook gemist.

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 november 2004 - 08:30

nogmaals: een planeet zal NOOIT zomaar even de aarde paseren: zij zitten allemaal mooi in banen. we hebben het altijd over rotsblokken, stukken steen uit de ruimte. Zij zijn meestal niet erg groot + niet rond.

er zijn enorm veel van die stenen die de aarde passeren, af en toe krijgen nieuwsmakers daar lucht van en roepen ze een ramp uit zonder te beseffen waarover ze bezig zijn.

Het is zelfs zo dat enkele maanden geleden er een aardscheerder ons gepasseerd is met een tamelijk grote diameter en ze hadden hem pas gezien toen hij reeds voorbij was.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Tinustechniek

Tinustechniek

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 16:36

ik heb ook gehoord dat het een planeet was die de aarde net zou missen en als ik mij niet vergis was hij enkele jaren geleden ook al langs de aarde geweest en had hem ook gemist.

Oja? Oh, dat het heb ik dan gemist... :shock:

men verwacht wel een grote storm van de leoniden in 2028 zie ik net op internet en ik ben tegengekomen dat een asteroide de aarde "net" (lees ongeveer aarde-maan afstand) zal missen.

Dat is wel verdomd dichtbij anders! Als dat werkelijk klopt is het zeker iets om zorgen over te maken.

EDIT:
even het artikel gelezen, maar hij zal op veel grotere afstand dan de maan-aarde passeren:
"Asteroid 1997 XF11 will pass well beyond the Moon's distance from Earth in October 2028 with a zero probability of impacting the planet"
en ook:
"The asteroid is predicted to pass at a rather comforable distance of about 600,000 miles"
Oh, dan valt het nog mee, al is zo'n afstand in de belevingswereld van de sterrenkundigen natuurlijk nog steeds een behoorlijke close encounter!!

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 november 2004 - 20:20

nu donderdag (25/11/04) is er een reportage op canvas op overleven over een inslag van een asteroide met de aarde.

het begint rond 22.15

klik hier voor meer info

edit: ik heb de reportage gevolgd en "raar maar waar" toch wel niets zeker over 2028, wel hebben ze een asteoide in de gaten die in 2880 mogelijk zal inslagen.

• Gast

Geplaatst op 08 december 2004 - 23:05

even om te reageren op noortje:nogmaals: een planeet zal NOOIT zomaar even de aarde paseren: zij zitten allemaal mooi in banen

dit is niet waar, de aarde wijk namelijk af van zijn eigenlijke baan.
dit is zeer weinig (ik weet niet de officiŽle getalen).
de is namelijk zo dat de sterren hemel nu heel anders staat dan een paar duizend jaar geleden.

het zou dus kunnen zijn dat de aarde zo verandert in zijn baan dat we niet kunnen voorspellen of iets de aarde nu wel kan raken of niet.
ik denk alleen wel dat we ons over 2028 niet zorgen hoeven te maken.
dat valt namelijk wel te voorspellen.

Gray

Gray

• >250 berichten
  • 334 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2004 - 01:20

stel nu dat er iets op onze aarde neerstort, verandert dit dan onze baan en eventueel onze draaisnelheid?
dus een dag duurt vanaf dan bvb 36u ipv 24...

BakkerBart

BakkerBart

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2004 - 09:36

stel nu dat er iets op onze aarde neerstort, verandert dit dan onze baan en eventueel onze draaisnelheid?
dus een dag duurt vanaf dan bvb 36u ipv 24...

dat kan je alleen maar gokken geloof ik, wie weet komt alles in obalans en botsen wij ergens anders tegen aan

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 december 2004 - 18:50

even om te reageren op noortje:nogmaals: een planeet zal NOOIT zomaar even de aarde passeren: zij zitten allemaal mooi in banen

dit is niet waar, de aarde wijk namelijk af van zijn eigenlijke baan.
dit is zeer weinig (ik weet niet de officiŽle getalen).
de is namelijk zo dat de sterren hemel nu heel anders staat dan een paar duizend jaar geleden.

het zou dus kunnen zijn dat de aarde zo verandert in zijn baan dat we niet kunnen voorspellen of iets de aarde nu wel kan raken of niet.
ik denk alleen wel dat we ons over 2028 niet zorgen hoeven te maken.
dat valt namelijk wel te voorspellen.

je hebt het over de precessiebeweging. dit de beweging van de aardas. de sterren komen hierdoor inderdaad iets anders te staan. de punt van de aardas zal binnen x jaar bv op wega komen te staan. deze afwijking is periodisch, dus dat betekent dat binnen een 25.000-26.000 jaar de punt van de aardas opnieuw op dezelfde ster/plek gericht zal zijn. het is dus niet zo dat de aarde van hier naar daar aan het slingeren is en dat de andere planeten dat ook doen zodanig dat ze even elkaar gaan passeren...

Who

Who

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2004 - 18:53

een bericht van AP uit pasadena (CaliforniŽ):
astronomen meldden woensdag 24 juli dat zij een pas ondekte asteroÔde van circa 1 km doorsnede scherp in de gaten houden om te bepalen of deze in 2019 met de aarde in botsing zou kunnen komen.

hier staat dus 2019; er is gelukkig maar een kleine kan dat deze atroide genaamd 2002 NT7 op 1 februari op de aarde terecht zal komen en daarmee een wereldwijde catastrofe zou kunnen veroorzaken.
kans is ongeveer 1 op 250.000
deze astroÔde staal wel op nummer 1 van gevaarlijke hemelobjecten.

hier is een groter onderzoek in gedaan en er zijn nog meerdere mogelijkheden van data wanneer de 2002 NT7 zou kunnen inslaan; 2044,2053,2060,2078 :shock:

Gray

Gray

• >250 berichten
  • 334 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 december 2004 - 18:57

ach, als ze het moeste weten, zouden ze het toch verzwygen. :wink:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures