Een systeem van alle soorten reacties tussen stoffen???

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 214

Een systeem van alle soorten reacties tussen stoffen???

Bestaat er een systeem om te weten te komen hoe stoffen met elkaar reageren?

Ik bedoel dus dat men gewoon kan kijken op een lijst zonder het te moeten proberen.

Graag zou ik hier meer over weten.

Merci
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Een systeem van alle soorten reacties tussen stoffen???

Deze lijst bestaat niet. Daarvoor zijn omstandigheden nodig. In theorie kan je een aantal stoffen laten reageren met een eindig-1 aantal stoffen. Hoeveel stoffen in een reactiemengsel worden gestopt is nagenoeg oneindig net zoals de totale verzameling stoffen. Vermenigvuldig dit met een schier oneindig aantal reactie omstandigheden, en je komt op een oneindige lijst uit.

Bepalen of iets met elkaar reageert is nu net iets wat je in de scheikunde lessen onder de knie moet krijgen. Lijstjes werken hierbij maar minimaal.

Als je een cursusje organische chemie volgt, dan kan je al wel veel (organische) reacties afleiden.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2.504

Re: Een systeem van alle soorten reacties tussen stoffen???

Ik heriner me nog m'n lijst van omzettingsmethoden van de verschillende organische verbindingsklassen naar elke andere van zijn eigen soort... daar alleen al doe je een heel jaar over om het onder de knie te krijgen
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer