Bug in forumsoftware?

Reageer
Berichten: 3.165

Bug in forumsoftware?

Ik heb regelmatig dat wanneer ik één keer op enter druk er een fractie van een seconde later ineens zo'n tiental witregels staan.

Ik gebruik voor dit forum Internet Explorer.

Hebben anderen deze bug gemerkt?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Bug in forumsoftware?

Ik heb dat nog nooit eerder gezien. Bedoel je dat je dit hebt tijdens het browsen, of is het tijdens het typen van een antwoord?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Bug in forumsoftware?

Misschien is je keyboard niet zo schoon en "plakt" het contact? Je zou ter vergelijking eens kunnen proberen de Enter key van je numlock pad te gebruiken.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Bug in forumsoftware?

Ik denk ook dat het door een fout met jouw systeem komt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Hetgeen Veertje beschrijft zou het probleem kunnen zijn. Dit kun je oplossen door het toetsenbord open te maken en van binnen schoon te maken. Alleen als je weet hoe dat moet natuurlijk, anders kun je misschien helemaal niets meer. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 3.165

Re: Bug in forumsoftware?

Er is niets mis met mijn toetsenbord hoor.

Ik heb dit alleen op dit forum.

De witregels (10-20 schat ik) ontstaan in een een kleine fractie van een seconde, voor het oog onmiddelijk

Ik zal het vanaf nu laten staan zodat jullie het kunnen zien. Het is soms bij het quoten dat er zo veel witregels zijn. De volgende keer dat het gebeurd, zal niet lang duren :wink: , zal ik hier nog eens precies beschrijven wat ik heb gedaan.


Mijn toetsenbord is van het beste merk qua prijs/kwaliteitverhouding; logitech. Het is nog maar een half jaar oud en het is zo ontworpen zodat er geen vuil tussen de toetsen KAN gaan zitten (afgeschermd). Bij mij haakt dan ook geen enkele toets en dat zal dankzij het ontwerp ook niet gaan gebeuren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Bug in forumsoftware?

Mja, okee, de toets haakt niet. Wat niet wil zeggen dat hij niet de oorzaak kan zijn. De toets zou ook gewoon, zonder vuil, constructiegewijs verkeerd kunnen zitten/reageren. Fabrieksfoutje zeg maar. Je kunt daar eigenlijk alleen maar achterkomen door een ander toetsenbord aan te sluiten en te kijken of je het probleem dan nog steeds hebt. Een andere oorzaak kan ik zo gauw niet bedenken, omdat het probleem alleen bij de Enter toets optreedt en niet ook bij andere toetsten.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 3.165

Re: Bug in forumsoftware?

Mijn toetsenbord werkt perfect, ik heb het alleen bij dit forum.

Ik denk dat ik erachter ben wat de oorzaak is :)

Ik heb weleens dat ik een stukje tekst wis en dan dus terug veel hoger uitkom.

Als ik dan op quote druk (of op B, i of u) dan springt de cursor automatisch naar de positie waar ik het laatst wat had getypt.

Dit gebeurd echter niet altijd, soms wel en soms niet. De exacte randvoorwaarden zijn mij nog niet duidelijk, ik ga proberen er nog achter te komen.


Ik kan geen reden bedenken waarom dit gewenst en/of functioneel zou zijn dus ik vermoed dat dit er tussen geslopen is.


Er is nog iets van dit forum (xsbb) wat ik onwijs ambetant vind. Soms maak ik een foutje met de quote, dat ik een keertje ben vergeten te drukken of één keer te vaak heb gedrukt. Dan typ ik de quotes (
en
gewoon verder in plaats van op het icoontje te blijven drukken en steeds de schuine streep te moeten toevoegen of verwijderen (gaat sneller). Tot mijn onaangename verrassing plaatst de bemoeierige software dan op het einde [/quote] terwijl alles verder gewoon goed gequote was. Dit is zonder enige twijfel wel intentioneel van de programmeurs maar mijn inziens toch echt ongewenst. Als ik op het einde [/quote] zou willen hebben dan typ ik dat zelf wel. Het is bovendien zeer zeldzaam op een forum dat een bericht eindigt met een quote aangezien je de quotes normaal juist gebruikt om te laten zien op welke reactie je reageert en je dus eindigt met de reactie in dat geval. Nu weet ik ook dat het wetenschapsforum de standaardsoftware gebruikt en er weinig aan kan doen maar toch eens eventjes melden.


Edit:

Ik weet al iets meer.

Probeer eens het volgende:

- Type een willekeurige tekst

- Probeer dan bovenaan die tekst (of bijhvoorbeeld ergens halverwege) een quote toe te voegen door op het icoontje te drukken.

Je zal zien dat de computer de quote helemaal onderaan plaatst.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Bug in forumsoftware?

Klopt, als je klikt dan komt de code daarvoor achteraan te staan in het invoerveld. De software is als zodanig ontworpen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 3.165

Re: Bug in forumsoftware?

Het lijkt mij nogal onpractisch dat ze het zo hebben ontworpen :)

Beter is wanneer het komt waar de cursor staat want daar wilt de gebruiker het hebben.

Reageer