[Natuurkunde] Ideeën voor practicum traagheid

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[Natuurkunde] Idee

He!

Voor mijn Profielwerkstuk moet ik een practicum verzinnen over traagheid. Het moet een soort onderzoek zijn, met aspecten die je kunt varieëren. Alleen weet ik niet echt wat nu een goed practicum zou kunnen zijn. Heeft iemand misschien een idee?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Natuurkunde] Idee

Traagheid heeft te maken met (bewegende of stilstaande) massa en krachten. Dus bedenk eens wat bewegende of stilstaande massa's, en bedenk dan eens wat krachten die je daarop zou kunnen uitoefenen, en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.

Een lichte bal en een zware bal die op een weegschaal stuiteren na van verschillende hoogtes gevallen te zijn misschien?

ballen die langs een baan rollen, met ergens langs die baan een ingedrukte veer die de bal opzij kan duwen. Net als de bal langskomt laat je de veer los. Wat wordt de nieuwe koers van de bal? Varieer massa van de bal, snelheid en veerkracht. Wél moet je goed kunnen mikken met die veer.......dat is misschien wat lastig.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer