[PWS] Molaire concentratie v/e stof

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

[PWS] Molaire concentratie v/e stof

Ik heb een paar vragen en ik kan er niet aan uit, het gaat over de Molaire concentratie=Mol/liter=M

-Hoeveel gram AgCl ontstaat er als ik bij 10ml 0.2M AgNo(3) een overmaat HCl toevoeg.Oefening 1

-Als ik 500ml 0.5M KNO(3) moet maken,hoeveel gram van dit zout moet ik dan nemen?Oefening 2

graag zou ik de werking hebben de oplossing staat hieronder

ps:de (3) moet normaal in klein eronder komen

(0.4g)Oefening1

(25,25g)Oefening2

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [PWS] Molaire concentratie v/e stof

Dit is huiswerk, dus plaats het in het vervolg aub in het goede subforum. Lees de regels eens door. Dat geldt ook voor je subscript: lees de opmaaktips eens.

Er staan genoeg vergelijkbare vragen in het huiswerkforum: ik raad je aan je daar eens in te verdiepen (ik denk dat het een hoop inzicht geeft). Het is hier ook geen huiswerkmachine, dus geef eens aan hoe ver je komt / waar je op strandt. Dán kunnen we je helpen zonder zelf hele cursussen te gaan geven..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [PWS] Molaire concentratie v/e stof

-Hoeveel gram AgCl ontstaat er als ik bij 10ml 0.2M AgNo(3) een overmaat HCl toevoeg.Oefening 1
ps:de (3) moet normaal in klein eronder komen
midden boven het venster waar je je bericht intypt vind je de link "speciale tekens". Hieruit kun je de code voor subscript kopiëren en in je bericht plakken. (als je dat vlotter vindt kun je hem ook uittypen). vervang de "x" in de code door het teken (of meervoud de tekens) die je in subscript wil plaatsen.. klaar.
-Hoeveel gram AgCl ontstaat er als ik bij 10ml 0.2M AgNo(3) een overmaat HCl toevoeg.Oefening 1
- hoeveel mol AgNO3 heb je eigenlijk: 10 mL @ 0,2 M (=mol/L) ==> hoeveel mol?

- stel de reaktievergelijking op.

- hoeveel mol AgCl kun je daarmee dus maken?

- hoeveel mol Ag bevat 1 mol AgCl?

- hoeveel mol Cl bevat 1 mol AgCl?

- wat is de massa van 1 mol Ag, en van 1 mol Cl?

- wat is dus de massa van 0,x mol Ag en 0,x mol Cl?

- wat is dus de massa van 0,x mol AgCl?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer