Springen naar inhoud

Technische natuurkunde - Natuurkunde

• Log in om te kunnen reageren

X-Warrior

X-Warrior

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2004 - 18:07

hello

Ik zit nu in de 1 e bachelor natuurkunde maar overweeg het om na dit jaar overte stappen op technische natuurkunde , kan iemand mij zeggen wat het grote verschil is , in wiskunde, natuurkunde ( meer toegepast etc.)

zou dit gaan doen in eindhoven ( kom wel van belgie maar maakt ni veel uit ) mss zijn er hier mensen die daar zitten en mij eens kunnen zeggen wat ze er zo goed of slecht vinden. Ik zelf zit nu in diepenbeek en ons eerste jaar loopt nogal vrij gelijk met dat van eindhoven . Zelfde boeken etc ao calculus en University physics van young

Grtz Warrior

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 november 2004 - 18:11

Eerste twee a drie jaar zijn voor beide studies vrijwel gelijk. Daarna gaat technische natuurkunde naar de toegepaste kant, met bijvoorbeeld onderwerpen als electronica en materiaalkunde. Ook is het wat meer bedrijfsgeorienteerd.
Theoretische natuurkunde gaat meer de richting van o.a. deeltjesonderzoek, theorieen (snaar, quantum, relativiteit)
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 november 2004 - 18:30

maar is de gewone natuurkunde opleiding min of meer een voorbereiding op de theoretische natuurkunde opleiding???

2997924585

2997924585

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2004 - 19:59

maar is de gewone natuurkunde opleiding min of meer een voorbereiding op de theoretische natuurkunde opleiding???

eh...wat bedoel jij ??? Je hebt alleen Technische Natuurkunde en (Theoretische) Natuurkunde naar mijn wetenschap. Dus als je "gewoon" natuurkunde studeert, dan studeer je theoretische natuurkunde.

Somebody please correct me if I am wrong..

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 november 2004 - 09:52

eh...wat bedoel jij ??? Je hebt alleen Technische Natuurkunde en (Theoretische) Natuurkunde naar mijn wetenschap. Dus als je "gewoon" natuurkunde studeert, dan studeer je theoretische natuurkunde.

Dit is niet helemaal waar, maar het hangt wel van de universiteit af. De studie natuurkunde kent allemaal verschillende afstudeerrichtingen (masters), waaronder theoretische natuurkunde, experimentele natuurkunde (veel deeltjes), maar ook een onderwijsvariant.
Technische natuurkunde kent ook wel verschillende afstudeerrichtingen, maar deze liggen een stuk dichter bij elkaar.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

2997924585

2997924585

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 10:13

Dit is niet helemaal waar, maar het hangt wel van de universiteit af. De studie natuurkunde kent allemaal verschillende afstudeerrichtingen (masters), waaronder theoretische natuurkunde, experimentele natuurkunde (veel deeltjes), maar ook een onderwijsvariant.
Technische natuurkunde kent ook wel verschillende afstudeerrichtingen, maar deze liggen een stuk dichter bij elkaar.

dan praat je over afstudeerrichtingen, majors, minors, masters etc. Maar de naam van je hoofdopleiding blijft hetzelfde en dat is gewoon Technische Natuurkunde of Theoretische Natuurkunde, waar binnen in je idd voor bijv. Nano Fysica kiest e.d. , maar daar gaat het niet om.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 november 2004 - 10:46

dan praat je over afstudeerrichtingen, majors, minors, masters etc. Maar de naam van je hoofdopleiding blijft hetzelfde en dat is gewoon Technische Natuurkunde of Theoretische Natuurkunde, waar binnen in je idd voor bijv. Nano Fysica kiest e.d. , maar daar gaat het niet om.

De hoofdopleiding is natuurkunde en geen theoretische natuurkunde, want dit laatste is een afstudeerrichting. Dus als je natuurkunde studeert dan studeer je nog geen theoretische natuurkunde. (als commentaar op je eerder bericht).

maar wat maakt het uit hoe het heet. Natuurkunde is leuk. :shock:

2997924585

2997924585

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 10:48

De hoofdopleiding is natuurkunde en geen theoretische natuurkunde, want dit laatste is een afstudeerrichting. Dus als je natuurkunde studeert dan studeer je nog geen theoretische natuurkunde. (als commentaar op je eerder bericht).

maar wat maakt het uit hoe het heet. Natuurkunde is leuk. :shock:

duidelijk, het is dus een afstudeerrichting. Dank je wel, dan weet ik dat ook weer. En inderdaad. Natuurkunde is leuk..meer dan leuk zelfs.

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 12:41

ik bedoelde eigenlijk dat als je op het HBO een bachelor opleiding Natuurkunde doet, dat dat dus een soort van theoretische natuurkunde is ipv het meer practische werk.

2997924585

2997924585

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 12:49

ik bedoelde eigenlijk dat als je op het HBO een bachelor opleiding Natuurkunde doet, dat dat dus een soort van theoretische natuurkunde is ipv het meer practische werk.

ah , jullie praten dus over HBO ? ik ga sowieso altijd van WO niveau uit... :shock:

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 12:58

uiteindelijk wil ik ook naar het WO, alleen kan dat niet in een keer als je vanaf de havo komt, dus eerst maar even HBO doen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 november 2004 - 13:30

Ik heb verder geen flauw idee hoe natuurkunde op HBO in elkaar zit. Ik doe namelijk zelf WO.

2997924585

2997924585

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 13:39

Ik heb verder geen flauw idee hoe natuurkunde op HBO in elkaar zit. Ik doe namelijk zelf WO.

ja ik weet dus verder ook niks van HBO natuurkunde af, wel dacht ik gelezen te hebben dat die van Rijswijk het beste was. en ow ja..natuurkunde haal je niet even..

einstone

einstone

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2004 - 22:53

hey, ik kom van belgie en kan niet goed volgen met die "havo", "HBO", "WO" enz...
komt HBO overeen met hoge school in belgie en WO met universiteit ofzo?
groetjes

• Gast

Geplaatst op 22 november 2004 - 00:48

Zijn er hier nederlanders of belgen die in eindhoven zitten en enventueel kunnen zeggen of dit een goede keuze is??

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures