Springen naar inhoud

PC beelscherm zwart

• Log in om te kunnen reageren

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 09:37

Ik heb een probleem met mijn beelscherm van mijn PC. Als ik de PC aan zet, dan laad Windows XP gewoon. Het bekende 'laad-scherm' komt te voorschijn. Vervolgens krijg ik alleen maar een zwart beeld. Als ik vervolgens de muis beweeg, dan is de cursor wel zichtbaar. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
"Meep meep meep." Beaker

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 10:10

Als je opstart in Safe mode (druk F8 tijdens het opstarten), zie je dan meer? Kun je dan een video driver opnieuw installeren?

Je hebt zeker niet toevallig een zwarte wallpaper, en de taakbalk uit beeld geschoven, en geen iconen op je desktop (of alleen zwarte)? :)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 10:40

Ik kan momenteel niet bij m'n PC, maar m'n achtergrond is niet zwart en de taakbalk ook niet en de taakbalk. Ik kom trouwens niet eens op de desktop. Het inlogscherm komt niet eens te voorschijn.

Ik heb wel een beetje zitten rondneuzen in de instellingen voor het beeldscherm, 2de monitor etc., echter toen ik de PC ging afsluiten gaf deze toen nog gewoon beeld.
"Meep meep meep." Beaker

Gun

Gun

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 11:18

Ik heb hetzelfde aan de hand met mijn pc.
Dit duurt nu al maanden.
Als ik opstart laadt hij windows xp om vervolgens een zwart scherm te geven.
Na een paar keer resetten lukt het uiteindelijk weer wel. Ik heb totaal gene idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.

Meestal moet ik tussen de 3 en 10 keer resetten voor mijn pc volledig opstart.

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 11:39

mijn advies is tegenwoordig: schroef alles uit elkaar, pak de stofzuiger en leef je uit. op deze manier is mijn tv weer gaan werken en mn video-kaart! had bijna nieuwe gekocht!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 12:45

Hoe zou dit door de videokaar worden veroorzaakt als het beginscherm (opstarten en laden) wel wordt weergegeven. Je zou dan denken dat je videokaart wel werkt. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zeker ben dat alles nog top werkt, ik heb een 4,5 jaar oude PC welke laatst een stroomstoot te verduren heeft gekregen. Deze is naar de reperateur gegaan, welke er gelukkig alleen maar een nieuwe HDD in hoefde te zetten. De rest deed het nog wel.

Nu kan ik me voorstellen dat de rest van de electronica er niet beter op is geworden met een dergelijke stroomstoot.
"Meep meep meep." Beaker

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 13:08

ik zeg niet dat je videokaart kapot is.. hij was bij mij kapot dwz hij gaf geen signalen meer door totdat ik met de stofzuiger eroverheen ben gegaan en nu doe t hij het weer!

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 13:20

Je videokaart is zeker niet kapot nee, anders zouden nieuwe drivers ook niet helpen (en zou je het opstartscherm ook niet zien zoals je zelf al stelt).
Maar de driver of instellingen zouden wel verrot kunnen zijn, dus misschien dat een nieuwe driver (her)installeren helpt.

Safe mode (F8) al geprobeerd? En evt. "VGA mode" in het F8 menu?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Hans Erren

Hans Erren

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 13:39

http://www.google.co...reen at startup

http://support.microsoft.com/kb/318031

Black screen on startup after you upgrade to Windows XP Professional
View products that this article applies to.
Article ID : 318031  
Last Review : May 19, 2004  
Revision : 1.0  
This article was previously published under Q318031
On This Page

SYMPTOMS

CAUSE

RESOLUTION

Step 1: Restart Windows in safe mode

Step 2: Turn off the secondary display adapter

Step 3: Reinstall the secondary display adapter

Step 4: Remove HP One Touch program

MORE INFORMATION

Step 1: Delete the Undo_guimode.txt file

Step 3: Upgrade to Windows XP Professional

Step 4: Turn on the secondary display adapter
SYMPTOMS
After you upgrade your Microsoft Windows XP Home Edition-based computer to Microsoft Windows XP Professional, you may experience one or more of the following behaviors:  
When you start the computer, the display turns black with a large white pointer.
• You cannot increase the screen resolution to higher than 640 × 480 pixels.  
• You receive the following error message when Windows starts:
.DRI_KBFiltr
The System cannot find the file specified.  

Back to the top  

CAUSE
These behaviors may occur if you upgrade a Hewlett Packard Pavilion N5495 portable computer.
Back to the top  

RESOLUTION
To resolve this issue, follow these steps.  
Back to the top  

Step 1: Restart Windows in safe mode
1. Restart the computer. After the Power On Self Test (POST), press the F8 key.  
2. On the Windows Advanced Options Menu, use the ARROW keys to select Safe Mode, and then press ENTER.  
3. If you are prompted to select the operating system to start, select Microsoft Windows XP edition (where edition is the edition of Windows XP that is installed), and then press ENTER.  
4. On the To begin, click your user name page, click Administrator.  
5. Type the administrator password, and then click the arrow button.

Note In some cases, the Administrator password may be set to a blank password. In this case, do not type a password before you click the arrow button.  
6. Click Yes to close the message that states that Windows is running in safe mode.  

Back to the top  

1. Click Start, right-click My Computer, and then click Manage.  
2. In the left pane of the Computer Management snap-in, click Device Manager.  
3. In the right pane of the Computer Management snap-in, expand Display adapters.  
4. Under Display adapters, right-click Intel® 830M Graphic Controller-1, and then click Disable.  
5. Click Yes to confirm, and then quit the Computer Management snap-in.  
6. Restart the computer normally.  

Back to the top  

Step 3: Reinstall the secondary display adapter
1. Click Start, right-click My Computer, and then click Manage.  
2. In the left pane of the Computer Management snap-in, click Device Manager.  
3. In the right pane of the Computer Management snap-in, right-click Unknown display adapter under Other devices, and then click Uninstall.  
4. Click OK to confirm the device removal.  
5. If you are prompted to restart the computer, click No.  
6. On the Action menu, click Scan for hardware changes. Windows should correctly identify the display adapter as an Intel 830 Graphics Controller.  
7. Restart the computer.  
8. Log on to Windows as Administrator, and then insert the Hewlett Packard Recovery CD-ROM.  
9. Right-click Start, and then click Explore.  
10. Locate the following folder on the Hewlett Packard Recovery CD:
HPDRIVERSVIDEO  
11. Double-click Setup.exe to start the InstallShield Wizard.  
12. Follow the instructions to install the Hewlett Packard display drivers, and then restart the computer.  

Step 4: Remove HP One Touch program
If you receive the following error message when Windows starts, your HP One Touch program may require an updated driver:  
.DRI_KBFiltr
The System cannot find the file specified.  
To work around this issue, remove the HP One Touch program. To do this, follow these steps: 1. Click Start, click Control Panel, click Switch to Classic View, and then double-click Add or Remove Programs.  
2. In the Currently installed programs list, click HP One Touch, and then click Change/Remove.  
3. Follow the instructions that appear on your screen to remove the program.  
4. If you are prompted to restart the computer, click Yes.  
5. Contact Hewlett Packard for an update to the HP One Touch program. To view a list of updates for the HP Pavilion N5495 portable computer, visit the following Hewlett Packard Web site:
http://h10025.www1.h...en&cc=us&dlc=en (http://h10025.www1.h...en&cc=us&dlc=en)  

Back to the top  

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2006 - 16:58

Ik heb het probleem al opgelost. Wat er aan de hand was weet ik niet, maar nadat ik bij het opstarten op F8 had geduwd en vervolgens heb gekozen voor de laatst bekende juist configuratie, doet het beeldscherm het weer. :)
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures