Springen naar inhoud

Vakverdieping wiskunde

• Log in om te kunnen reageren

mo≤

mo≤

• >250 berichten
  • 436 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2006 - 22:19

Graag zou ik jullie mening hebben ivm mijn vakverdieping wiskunde.
Ik twijfel tussen: Groepen en symmetrie, Dophantische vergelijkingen.

Of kennen jullie nog betere onderwerpen ?

dank u

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 oktober 2006 - 11:48

Van deze twee mogelijkheden, zou ik gaan voor 'Groepen en symmetrie', maar je moet je eigen interesse volgen natuurlijk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 16 oktober 2006 - 12:36

Het is een kwestie van smaak en aanleg. Ikzelf vind het onderwerp "Dophantische vergelijkingen" bere-interessant.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2006 - 18:54

Wat de f*** zijn dophantische vergelijkingen??? ik studeer nu al meer dan vier jaar wiskunde maar daar heb ik nog nooit van gehoord!
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2006 - 19:14

Vraag me er niets over maar google verwijst me naar DIophanische vergelijkingen en wikipedia zegt: http://nl.wikipedia...._vergelijkingen

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 oktober 2006 - 19:22

Wat de f*** zijn dophantische vergelijkingen??? ik studeer nu al meer dan vier jaar wiskunde maar daar heb ik nog nooit van gehoord!

Niet om het ťťn of het ander, maar na 4 jaar zou het toch op z'n minst een belletje moeten doen rinkelen :)

Bij Diophantische (veelterm)vergelijkingen laat je alleen gehele (of soms natuurlijke) oplossingen toe. Dat stelt daardoor extra 'problemen', zoals: zijn er Łberhaupt oplossingen, hoe vind ik ze, heb ik ze op die manier wel allemaal,...?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 16 oktober 2006 - 19:41

Een van Hilbert's problemen voor de 20-ste eeuw ging over Diophantische vergelijkingen. Hij vroeg zich af of er een algoritme gevonden kan worden dat in eindige tijd kan bepalen of een Diophantische vergelijking een oplossing heeft.
Het antwoord is nee, dat kan niet. Het bewijs daarvoor heeft alles te maken met Fibonaccigetallen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures