Vakverdieping wiskunde

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 436

Vakverdieping wiskunde

Graag zou ik jullie mening hebben ivm mijn vakverdieping wiskunde.

Ik twijfel tussen: Groepen en symmetrie, Dophantische vergelijkingen.

Of kennen jullie nog betere onderwerpen ?

dank u

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vakverdieping wiskunde

Van deze twee mogelijkheden, zou ik gaan voor 'Groepen en symmetrie', maar je moet je eigen interesse volgen natuurlijk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Re: Vakverdieping wiskunde

Het is een kwestie van smaak en aanleg. Ikzelf vind het onderwerp "Dophantische vergelijkingen" bere-interessant.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Vakverdieping wiskunde

Wat de f*** zijn dophantische vergelijkingen??? ik studeer nu al meer dan vier jaar wiskunde maar daar heb ik nog nooit van gehoord!
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Vakverdieping wiskunde

Vraag me er niets over maar google verwijst me naar DIophanische vergelijkingen en wikipedia zegt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diophantische..._vergelijkingen

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vakverdieping wiskunde

Wat de f*** zijn dophantische vergelijkingen??? ik studeer nu al meer dan vier jaar wiskunde maar daar heb ik nog nooit van gehoord!
Niet om het één of het ander, maar na 4 jaar zou het toch op z'n minst een belletje moeten doen rinkelen :)

Bij Diophantische (veelterm)vergelijkingen laat je alleen gehele (of soms natuurlijke) oplossingen toe. Dat stelt daardoor extra 'problemen', zoals: zijn er überhaupt oplossingen, hoe vind ik ze, heb ik ze op die manier wel allemaal,...?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Re: Vakverdieping wiskunde