Blaastest

Moderator: Rhiannon

Berichten: 201

Blaastest

Hey,

Iemand vertelde mij dat je een blaastest kon ontlopen. Ik verklaarde hem overgens voor gek en dacht dat dit de reinste onzin was. Maar nu vroeg ik het me toch wel af, spreekt hij de waarheid (alle flauwe opmerkingen zoals niet drinke of bloed verliezen daargelaten)? In my opinion is dit echter onmogelijk.

Grz
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Blaastest

Heeft hij je niet verteld hoe? Daar zouden w toch al veel verder mee geraken.

Zonder enige voorkennis denk ik dat het toch wel ten misnte zeer moeilijk is om zo'n test te ontlopen. Da moet je al tevoren een alcoholafbreker of zo hebben ingenomen, de chemici zullen mij wel aanvullen.

<...googling...>

Niets gevonden, alleen een of andere idioot die zich vol had gestopt met speed en dat werkte blijkbaar bij hem. (op het drugsforum, zo'n dingen moeten ze toch echt verbieden)

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: Blaastest

Rammelslakje schreef:Hey,

Iemand vertelde mij dat je een blaastest kon ontlopen.  

Grz
Niet lopen...gewoon hard rennen..of is dat ook geen optie? :) . Een vriend van mij wist het volgende er over te vertellen:

Alcohol breekt vet af eigenlijk, min of meer, maar lost er vooral in op. En omdat het daar druk mee bezig is komt het minder gauw (over langere tijd verspreid) in de bloedbaan en krijg je dus wat minder effect.

Maar om een blaastest te ontlopen...dat zal je niet lukken :)

Berichten: 201

Re: Blaastest

Jep op het drugsforum heb ik ook zo'n verhaal gelezen al een weekje terug. Interessant forum trouwens :) Maarja chemici weten het misschien beter. Nee hij wou het niet vertellen, lullig he :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Blaastest

Het is natuurlijk wel zo dat het apparaat het promilage in je bloed meet. En dat is niet alleen afhankelijk van het aantal glazen dat je gedronken hebt. Zwaardere mensen zullen een lager promillage hebben, als je het op een nuchtere maag gedronken hebt zul je een hoger promilage hebben en zo zijn er nog meer factoren. Ook kan ik mij een test van Blik op de Weg herinneren waarbij een proefpersoon toch een flink aantal biertjes kon drinken voordat het blaasapparaat hem op te veel drinken beoordeelde (dat is wel al een tijd geleden, kan zijn dat ze nu strenger of nauwkeuriger zijn geworden). Misschien doelt deze persoon er dus op dat 3 bier of meer op hebben niet automatisch er toe hoeft te leiden dat een blaastest aangeeft dat je te veel gedronken hebt.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Blaastest

Je kan 15 minuten wachten om te blazen (in belgie toch) en je kan ook weigeren als je kan bewijzen dat je longen niet in staat zijn om zo hard te blazen in dat ding :)

Eenmaal je hebt geblazen en je blaast positief kan je dit desnoods nog met allerhanden truucjes aanvechten wat soms wel eens kan lukken maar het eigenlijk niet waard is (vooral als je net de max waarde overschreden hebt, bij overdreven alcoholgebruik natuurlijk niet)

Berichten: 824

Re: Blaastest

Cycloon schreef:Je kan 15 minuten wachten om te blazen (in belgie toch) en je kan ook weigeren als je kan bewijzen dat je longen niet in staat zijn om zo hard te blazen in dat ding :)

Eenmaal je hebt geblazen en je blaast positief kan je dit desnoods nog met allerhanden truucjes aanvechten wat soms wel eens kan lukken maar het eigenlijk niet waard is (vooral als je net de max waarde overschreden hebt, bij overdreven alcoholgebruik natuurlijk niet)
Klinkt alsof je ervaring hebt :)

Ze hebben bij Mythbusters ook een keer een aantal dingetjes getest, de resultaten zijn vast wel ergens op internet te vinden.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Blaastest

Klinkt alsof je ervaring hebt :)


Nah, ik ben ervaringsloos op dit gebied :wink:

Berichten: 41

Re: Blaastest

In België kan je ook pertinent een blaastest weigeren.

Je moet dan wel voor 6 uur je rijbewijs inleveren.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Blaastest

Ik heb ooit gehoord dat met genoeg ademsteun zoals zangers dat kunnen (geen pop zangers, maar echt tenoren die zonder micro zingen) kan je zo'n ademtest doen foutlopen.

Berichten: 201

Re: Blaastest

Door dat ding uit z'n handen te blazen? :) Nee maar euhm blaas je dan da ding kapot ofzo bedoel je?
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Blaastest

Ze hebben bij Mythbusters ook een keer een aantal dingetjes getest, de resultaten zijn vast wel ergens op internet te vinden.
Alles wat ze daar geprobeerd hebben (mondwater, uien, batterijen, muntstukken, etc, totaal zo'n 10 dingen meen ik) bleek nutteloos. Mondwater heeft zelfs een versterkend effect. Die mythe was dus "Totally busted"! :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 201

Re: Blaastest

Er schoot me net een andere mogelijkheid tebinnen. Ik weet niet of dit kan dus daar moeten jullie me maar mee helpen. Kan het zijn dat hij vlak voor de blaastest bijvoorbeeld een shot heeft gehad? Omdat de alcohol dan nog niet in het bloed zit. Ik dacht hiermee moet het misschien mogelijk zijn om 5 minuten ervoor allemaal spul achterover te slaan en dan niet gemeten te worden. Maar ik heb sterk m'n twijfels of dit zo kan gaan.

bvd
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Blaastest

Ik heb ooit gehoord dat er wel een mogelijkheid was: Door je neus inademen, en door je mond uit, alsof je een didgeridoo bespeelt. De lucht komt dan niet in je longen, en komt niet verder dan je keelholte. Nadeel is wel dat je een bepaald volume aan lucht het apparaat moet inblazen en dat duurt even. Als je lang genoeg zonder verse lucht kan (de lucht komt immers niet in je longen), zou je in theorie zo'n ademanalyser moeten kunnen bedonderen. Echter, het is geen onopvallende manier van ademhalen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 201

Re: Blaastest

Je bedoeld zoiets als door je neus ademen en gelijk het weer uitademen door je mond? :) Zodat er eigelijk een regelrechte stroming ontstaat?
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Reageer