Windows 64bit

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 266

Windows 64bit

Iets totaal anders:

Heeft er al iemand ervaring met de 64bit versie van WinXP Pro?

Ik heb hem hier zelf klaarliggen maar weet niet of het het gedoe waard is.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Windows 64bit

Hier vind je wat meer info, met andere andere "voor en tegen" ivm overstappen naar 64-bit.

Ik heb het niet gelezen, maar een heel tijdje terug was de situatie: het heeft nog niet veel 'zin' (i.e. meerwaarde) totdat ook de (andere) software ontworpen en/of geoptimaliseerd is om met 64-bit te werken. In hoeverre dit al het geval is voor de nieuwste versies van de bekende programmas/software paketten weet ik eigenlijk niet...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Windows 64bit

In hoeverre dit al het geval is voor de nieuwste versies van de bekende programmas/software paketten weet ik eigenlijk niet...

Dat is het juist op het moment. Ik gebruik maya voor 3d modelling en die hebben nu een speciale 64bit versie uitgebracht :) ik zal het een lezen, bedankt.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Windows 64bit

Dat is het juist op het moment. Ik gebruik maya voor 3d modelling en die hebben nu een speciale 64bit versie uitgebracht :) ik zal het een lezen, bedankt.
Dan zal je de afweging moeten maken, 64-bit modellen zullen nog wel wat dalen in prijs en de ondersteuning zal alleen nog maar stijgen, aan de andere kant is het ook niet gunstig om te blijven wachten natuurlijk :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Windows 64bit

Ik heb nu een athlon 64 x2 dus samen met xp pro 64 zou dat prima moeten gaan.

Ben eens door dat stuk heengelezen maar hoe zit het nu precies met het ram geheugen? ik heb nu 1024mb ram. Is het niet verstandig om dat ook te upgraden? tot nu toe heeft dat eigenlijk nooit helemaal vol gezeten maar gaat 64 dat niet helemaal gebruiken?
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Berichten: 249

Re: Windows 64bit

Is het niet verstandig om dat ook te upgraden? tot nu toe heeft dat eigenlijk nooit helemaal vol gezeten maar gaat 64 dat niet helemaal gebruiken?
Eerst proberen en in de gaten houden daarna kan je nog eventueel bij zetten. Ik persoonlijk dacht dat met 64-bits processors de mogelijkheid van de hoeveelheid van de addressering van RAM flink is toegenomen maar of dat feitelijk nu al zo is (dus dat er meteen met het maximum aan geheugen wordt toegewezen).

Misschien kan je op deze site er iets over vinden: http://www.tomshardware.com/

Reageer