Springen naar inhoud

zuurstof indicator

• Log in om te kunnen reageren

hylk0r

hylk0r

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2006 - 15:28

Hallo,
Voor een Bio PO ga ik(samen met klasgenoot) fotosynthese onderzoeken.
Voor glucose en koolstofdioxide heb ik al een goede indicator gevonden, maar voor zuurstof nog niet.
Ik wil graag een stof dat snel reageert met zuurstof(maar zonder het ontstaan van veel energie), en dat ik onderlinge stoffen kwantitatief kan vergelijken(ik hoef niet iets te kunnen aflezen, als ik maar verschil in concentratie's zuurstof kan zien).
Ohja, en die stof moet ook nog makkelijk verkrijgbaar zijn.
Ik heb al gezocht op internet, maar ik kon alleen nog maar dingen vinden over de concentratie zuurstof in water, maar ik wil juist de concentratie uit de lucht(van een afgesloten omgeving).
Bvd,
Hylke
Boe!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 oktober 2006 - 15:37

Oei.... indirecte bepaling al overwogen? D.w.z. je zuurstof laten reageren met een bekende overmaat aan reactant, en dan het restant reactant bepalen. Dan weet je via de reactievergelijking ook de hoeveelheid zuurstof. Er schiet me alleen zo niks te binnen waarmee je dat zou moeten doen, maar zuurstof in lucht direct bepalen lijkt me erg lastig, ik heb er nog nooit van gehoord.
Appareo decet nihil munditia?

leen

leen

• >250 berichten
  • 288 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2006 - 15:57

kijk eens op
http://www.thuisexpe...t/o2gehalte.htm

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures