Ontstaan nieuw leven.

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Ontstaan nieuw leven.

Er zullen meer planeten zijn die lijken op de aarde in ons stelsel.

Als zo`n planeet nou ook alle ingrediëten bezit als onze aarde,zuurstof, water.

Maar de aantrekkingskracht is meer als de aarde, zou het dan mogelijk zijn dat dan de evolutie anders zal verlopen.

Gaat evolutie gepaard met aantrekkingskracht?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Ontstaan nieuw leven.

uiteraard zullen de levensvormen dan zich anders ontwikkelen, omdat ze te maken hebben met andere drukken.

mocht toch alles identiek zijn in de kans zeer groot dat die evolutie ook anders loopt.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Ontstaan nieuw leven.

om enige vorm van leven te kunnen hebben op een planeet zijn drie basisvereisten nodig.

1) ideale afstand tussen ster en planeet

2) een atmosfeer

3) water

optioneel: een "stofzuiger"

stofzuiger = een planeet aan de rand van het zonnestelsel die de aankomende global killers opeet. zoals wij Pluto hebben in ons zonnestelsel. Zonder Pluto zouden er om de haverklap neo's neerslaan op onze planeet en zou het leven zich nooit verder kunnen ontwikkelen dan enkele celachtige wezentjes

Berichten: 683

Re: Ontstaan nieuw leven.

Ik dacht dat Jupiter de "stofzuiger" was? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Ontstaan nieuw leven.

Dat lijkt me ook: Pluto is veel te klein en licht om een serieuze invloed te kunnen uitoefenen op passerende astroiden.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Ontstaan nieuw leven.

Anonymous schreef:om enige vorm van leven te kunnen hebben op een planeet zijn drie basisvereisten nodig.

1) ideale afstand tussen ster en planeet

2) een atmosfeer

3) water


Ik ben het niet eens met punt één ,omdat wij als mens aannemen dat als er ergens leven is,dat zoals die op aarde is.Het zou best kunnen zijn dat deze diertjes geen water nodig hebben,maar een ander element of stof,ik bedoel maar

Re: Ontstaan nieuw leven.

Water is essentieel voor leven, waar dan ook in het heelal. Vloeibaar bij 'aangename' temperaturen, veel stoffen lossen op in water. In zijn vaste vorm drijft het.

Noem dan eens een andere stof, die door organismen gebruikt kan worden, met al deze eigenschappen?

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Ontstaan nieuw leven.

Hé,ik ben niet zo slim.Ik kan je misschien geen voorbeeld geven,maar toch ben ik ervan overtuigd dat water niet altijd nodig is....En that's it.Misschien moeten we niet zoeken naar planeten die op aarde lijken,maar gewoon naar planeten waar leven op kan onstaan,in welke vorm dan ook,die ook zonder water en zuurstof kunnen.Ik bedoel,het heelal is zo groot,en er zijn zoveel planeten,waarom zouden andere levende wezens dan ook precies water en zuurstof nodig hebben?Omdat dat het enigste is wat we kunnen voorstellen?

Re: Ontstaan nieuw leven.

geloof mij wate heb je nodig. Zuurstof niet. Maar water is onmisbaar

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Ontstaan nieuw leven.

Water zonder zuurstof, dat kan niet he. Koolstof heb je volgens mij ook wel nodig. En stikstof etc...
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 283

Re: Ontstaan nieuw leven.

Okay water heb je nodig. Maar mischien kan een andere bouwstof dan koolstof wel.

Re: Ontstaan nieuw leven.

Koolstof is ook essentieel! Met andere atomen (silicium) wil het echt niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Ontstaan nieuw leven.

:shock: Nou,dan leg ik me erbij neer. Ik ben al een keer door een periode gegaan waarin ik dacht dat ik gelijk had *Soort Rude-Online periode*

Berichten: 5

Re: Ontstaan nieuw leven.

ik denk dat als er ergens water is, dat de rest dan wel vanzelf gaat. Water is alleen niet overal, maar er moeten andere planeten zijn waar een soort ontwikkelde vorm van leven is... Wat ik alleen niet snap is dat mensen altijd maar denken dat leven op andere planeten verder is ontwikkeld dan hier op aarde, dat hoeft helemaal niet waar te zijn

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Ontstaan nieuw leven.

@ Gamer!!! : HOI KEVOO :shock:

Ja inderdaad.Ik denk meer aan een soort zeesterren die door grote zwaartekracht aan de grond zitten vastgeplakt enzo.

Reageer