IP-adres & pad wetenschapsforum

Reageer
Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

IP-adres & pad wetenschapsforum

Op mijn werk kan ik het wetenschapsforum niet bereiken omdat de DNS-server die daar gebruikt wordt het domein niet herkent. Wanneer ik online naar zo'n handige DNS-lookup site ga en daar het IP-adres van de wetenschapsforum.nl server opzoek, kan ik dat IP adres nog niet direct gebruiken: een bezoek aan het adres levert een welkomstpagina op met de mededeling dat de apache server met succes is geinstalleerd (via een zoekopdracht op http://cgibin.erols.com/ziring/cgi-bin/nsgate/gate.pl kom ik dus zo op http://195.238.74.202/ ).


Nu is mijn vraag: kan iemand me het pad geven waaronder de hoofdpagina van het forum staat? Zoiets als '/www/forum/viewforum.php' of iets dergelijks. Op die manier kan ik mijn wetenschapsverslaving op peil houden! :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: IP-adres & pad wetenschapsforum

Dat werkt zo niet. We zitten op een server met shared hosting, met als gevolg dat er meerdere sites op hetzelfde IP zitten. Misschien kan je ergens in je internetinstellingen handmatig een andere DNS-server instellen, want het is wel raar dat die van jou niet werkt...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: IP-adres & pad wetenschapsforum

Het kan best zijn dat je werkgever hier het een en ander te maken heeft.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: IP-adres & pad wetenschapsforum

Doe eens Start -> Run, en dan dit:

Code: Selecteer alles

notepad.exe %SystemRoot%system32driversetchosts


Dan krijg je een tekstbestand, als je daar onderaan een nieuwe regel toevoegt met dit:

Code: Selecteer alles

195.238.74.202 www.wetenschapsforum.nl
Werkt het daarna wel?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: IP-adres & pad wetenschapsforum

Ik ben nu net weer thuis, ik kan je suggestie morgen uitproberen Rogier. Alleen denk ik dat dat gewoon hetzelfde effect heeft als wanneer ik direct het IP-adres intik in mijn browser...


Miels, ik zou denken dat je met shared hosting nog steeds een specifiek pad op die server hebt waar het forum staat. Wellicht is dat pad niet 'handmatig' toegankelijk omdat de server zelf liever de doorverwijzing naar de verschillende domeinen in handen houdt, natuurlijk...


Verder ben ik er vrij zeker van dat het niet aan de lijst met geblokkeerde websites die mijn werkgever hanteert ligt: als je namelijk een geblokkeerde site probeert te bezoeken (www.gamespot.com of zo) krijg je een specifieke melding dat die site niet toegestaan is. Bij het wetenschapsforum krijg ik gewoon de melding dat er een DNS-fout is opgetreden. De DNS-server op mijn werk lijkt wat dat betreft de site gewoon niet te kunnen vinden!

Reageer