Auto de lucht in spuiten

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Auto de lucht in spuiten

Wij zijn op school bezig met een project

Voor het practisch kunnen opleiden van brandweerlieden gaan wij een soort frame bouwen die om een auto heen past. Onder de buis (die als frame moet gaan dienen) maken we een aantal spuitmonden. Aan iedere hoek van het frame komt een wateraansluiting waaraan een brandweerauto wordt gekoppeld. met behulp van goede commincatie moeten een aantal brandweerauto's het voor elkaar krijgen het geheel recht omhoog te krijgen.

Het frame zal dus uit een buis bestaan die als een rechthoek om de auto heen komt. Een auto is ongeveer 2 meter breed en 4 meter lang. wie kan ons mischien helpen aan een paar tips betreft de maretiaalkeuze, constructie en wanddikte's. Er komt een auto op van ongeveer 1000 kg. en de buisdiameter zal ongeveer wel 15 tot 20 cm moeten zijn vanwege de grote hoeveelheden water die we erdoor moeten pompen.

[edit door Miels: een opdracht voor school hoort in het huiswerkforum. Ook begroetingen zijn verwijderd, zie de regels]

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Auto de lucht in spuiten

Ik kan je niet helpen (geen verstand van), maar misschien vind je het leuk om te weten dat dit ooit een keer bij "Wedden Dat?" is geweest, met Jos Brink. Toen is het overigens wel gelukt tot een hoogte van een meter of vijf dacht ik.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Auto de lucht in spuiten

Ja, ik weet het. Ik pleeg nu een onvervalste topic-bump.

Gelukkig wel on-topic: Het fragment waar ik het bijna een jaar geleden over had, is nu te zien op break.com: http://www.break.com/index/firemen-lift-ca...hose-water.html . Volgens mij is het inderdaad de Nederlandse versie.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Auto de lucht in spuiten

Ja, ik weet het. Ik pleeg nu een onvervalste topic-bump.
punt één, dit is geen bump maar een zeer nuttige toevoeging van nuttige info, geinig bovendien.

Vraag is alleen hoe je erbij komt om deze terug boven te halen. Een soort van rad van Fortuin-programmaatje dat random topicnummers voor je kiest? :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Auto de lucht in spuiten

Haha, nee Jan. Aangezien ik niet zoveel post als jij, is het voor mij nog wel redelijk te onthouden in welke topics ik iets post. En ik ben een regelmatige bezoeker van genoemde site. Dus, toen ik het filmpje zag, is het simpel om met de zoekfunctie van dit forum het bewuste topic op te snorren en de link te plaatsen.

Is jouw vraag zo voldoende beantwoord :D :D
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer