George Carlin over religie (humor)

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 139

George Carlin over religie (humor)

Hier een leuk filmpje over religie met humor [rr] ik vind m goed (hij begint uit zichzelf.)

http://www.youtube.com/watch?v=SzHlMs2rSIM...related&search=

Edit mod Mrtn:

Kanttekening: als je een monotheïst bent en je geloof liever niet belachelijk gemaakt wil zien worden, kijk er dan niet naar.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: George Carlin over religie (humor)

Deze is net zo (niet) grappig, maar de mensen in het filmpje zijn een stuk aantrekkelijker. En een muziekje is ook nooit weg toch?

http://www.youtube.com/watch?v=_gwIDSIOEFo
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 751

Re: George Carlin over religie (humor)

Satyr schreef:Hier een leuk filmpje over religie met humor   [rr]  ik vind m goed (hij begint uit zichzelf.)

http://www.youtube.com/watch?v=SzHlMs2rSIM...related&search=

Edit mod Mrtn:  

Kanttekening: als je een monotheïst bent en je geloof liever niet belachelijk gemaakt wil zien worden, kijk er dan niet naar.
Ach, we leven in het vrije Westen. Het viel trouwens reuze mee. Alleen jammer dat hij, in tegenstelling tot de joods/christelijke god en de bijbel, allah en de koran niet wilde ridiculiseren. Maar daarbij loop je de kans je hoofd kwijt te raken. En om dat te riskeren moet je natuurlijk echt lef hebben, ook in de VS.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: George Carlin over religie (humor)

Hans Teeuwen is anders ook heel grof over het geloof hoor.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 751

Re: George Carlin over religie (humor)

Hans Teeuwen is anders ook heel grof over het geloof hoor.


Ja, dat weet ik. Vandaar dat ik die Amerikaan nog vind meevallen. Maar Teeuwen... heeft ie ooit allah en zijn profeet wel eens stevig door het slijk durven halen? Daar staat mij n.m.l. niets van bij.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: George Carlin over religie (humor)

Ja, ik heb hier nog een audio fragment op mijn laptop staan, waarin Hans Teeuwen de spot drijft met christenen, de islam, hindoes, de joden, etc...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 751

Re: George Carlin over religie (humor)

En komen ze allemaal in gelijke mate aan de beurt? Of is er toch sprake van een voorkeur om het christendom in het bijzonder over de hekel te halen.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: George Carlin over religie (humor)

Hier kun je de tekst vinden van het stuk dat MIF volgens mij bedoelt. Echt hilarisch. [rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: George Carlin over religie (humor)

Inderdaad, dat is die tekst, maar als je hem door Hans Teeuwen zelf hoort lezen is het natuurlijk nog tientallen keren beter.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: George Carlin over religie (humor)

Inderdaad, maar om nou illegaal zijn werk hierop te zetten zou niet helemaal netjes zijn he. Zie het als een kooptip [rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 139

Re: George Carlin over religie (humor)

[rr] religie moet ook met humor worden gezien,en niet zo serieus,we leven gelukkig niet meer in de middel eeuwen,alhoewel sommige groeperingen wel,maar dat zie je ook alleen maar van tv. Dus ach..wat is nou waar,maakt ook niet zoveel uit denk ik,het gaat erom wat je er zelf van vind en de rest sja je kunt t niet met iedereen eens zijn :wink: light up people!

Berichten: 1.780

Re: George Carlin over religie (humor)

Hans Teeuwen is anders ook heel grof over het geloof hoor.
Maar Hans Teeuwen is, of liever was(*), tenminste uitermate humoristisch. En kwetsende moppen heb ik ook niks tegen; de ergste Jodenmoppen worden trouwens door Joden zelf gemaakt, ook over de eigen religie.

Maar deze George Carlin is gewoon heel erg flauw. Zijn humor bestaat uit het opsommen van alle freethinkercliché’s (als er een almachtige god is, waarom is het dan zo’n rotzooitje), gelardeerd met humor van het schoonmoedermoppen niveau, of nog braver (als god op een kantoor werkte was’ie al lang ontslagen). En de zaal maar dubbel liggen! Kan ook alleen in de VS, waar, gezien het religieus klimaat (met creationisten die het onderwijsprogramma beïnvloeden), zulke grappen misschien nog indruk maken (“Oooohhh”) en zo’n sketch wellicht zelfs nog zin kan hebben.
:) religie moet ook met humor worden gezien,en niet zo serieus,
Ja, en zoals ik al zei, Joodse humor is daar het beste voorbeeld van. Maar dit is gewoon niet leuk en is slechts, net als je meeste andere bijdragen (2 regelige teksten zonder inhoud of domme cartoons), enkel bedoeld om te kwetsen, zoals Mrtn in dit geval ook al opviel:
Edit mod Mrtn: Kanttekening: als je een monotheïst bent en je geloof liever niet belachelijk gemaakt wil zien worden, kijk er dan niet naar.
Hoewel het 2de je al een bez.vnmw. was, zou het met één woordje extra nog duidelijker zijn geweest: “als je je geloof niet belachelijk gemaakt wil zien worden. Het gaat bij Satyr nml. niet om humor, maar om het persoonlijk beledigen, iets wat volgens mij volgens de etikette van dit forum niet is toegestaan.

Waarmee ik weer bij mijn oude stokpaardje ben: zolang je persoonlijke beledigingen maar verhult in het beledigen van groepen, dan kom je er hier gemakkelijk mee weg. Zodra ik hier echter zou gaan zeggen dat ik Satyr nogal dom en oppervlakkig vind .........

*) Laatste show vond ik helemaal niks meer; het kunstje is er bij hem al weer af. Wat is die snel opgebrand, dit i.t.t. Theo Maassen, die ik aanvankelijk minder hilarisch vond maar die het (mede daardoor?) wel langer volhoudt.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Re: George Carlin over religie (humor)

made in flanders schreef:Hans Teeuwen is anders ook heel grof over het geloof hoor.
Maar Hans Teeuwen is, of liever was(*), tenminste uitermate humoristisch. En kwetsende moppen heb ik ook niks tegen; de ergste Jodenmoppen worden trouwens door Joden zelf gemaakt, ook over de eigen religie.
Dat de ergste Jodenmoppen door Joden zelf worden gemaakt, wil nog niet zeggen dat jij ze moet maken. Voor de Joden is het een manier van verwerking.

Stel eens dat jij kanker hebt. Dan heb jij het recht om daar grappen over te maken. Dat kan voor jou een proces van verwerking zijn. Maar meen je nou echt dat je het zou waarderen dat anderen grappen maken over je ziekte?

Ik heb het filmpje van Satyr bekeken. Als je dat grappig vindt (en daar heb ik niets op tegen) dan zegt dat niets over welke godsdienst ook (hij vertelt niets nieuws), maar alles over de persoon die dat grappig vindt. Die is blijkbaar zelf met het godsdienstvraagstuk aan het worstelen.

De meeste Amerikaanse "komieken" praten graag over poep en pies. Dat vinden wij niet grappig, maar voor de preutse Amerikanen is dat pikant, en dus grappig. De humor zegt dus alles over degenen die het grappig vinden.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: George Carlin over religie (humor)

Mensen moeten ook niet te lange tenen krijgen hoor.

Ook God heeft gevoel voor humor, kijk maar naar het vogelbekdier.

(oke, niet origineel, wel leuk :) )
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer