Reclamekreten

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Reclamekreten

Reclames zitten vol met de mooiste kreten.

Voor een leek zijn die termen helemaal "wow!" dat moet wel goed zitten.

Voor iemand met een gerelateerd vakgebied slaan die kreten compleet nergens op. Of dit grappig is of juist schandalig is een leuke discussie voor een ander topic.

Hier leek het me leuk om allemaal van dat soort kreten te verzamelen, dus als je er een paar kent, schrijf ze op.

Ik begin:

Dermatologisch getest!

Goh, en wat is de uitslag van die test?

Chupa chupps lollies, nu zonder vet!

Nieuw, suikerklontjes zonder vet

Deze shampoo bevat lipides

Vet? bah!

Met moleculaire samenstelling

Toch handig als je product uit moleculen bestaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Reclamekreten

'Actieve pH waarden'. Joh ik wist niet dat pH waarden ook inactief konden zijn

'actieve zuurstof'. Zuurstof is altijd actief

'amino-peptide complex'. Jaaa deze is inderdaad heel complex
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Reclamekreten

Hoe zit 't trouwens met haren? Dat is toch dode materie? Wat heeft het dan voor zin om het "vanaf de wortels te voeden"?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Reclamekreten

Hoe zit 't trouwens met haren? Dat is toch dode materie? Wat heeft het dan voor zin om het "vanaf de wortels te voeden"?


absoluut niks, net zoals het haar te repareren. Is gewoon onmogelijk.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Reclamekreten

absoluut niks, net zoals het haar te repareren. Is gewoon onmogelijk.
We raken een beetje offtopic, maar het is wel gerelateerd: ik kan me wel voorstellen dat je haren van een bepaaalde coating kan voorzien, waardoor ze bijv. glanzen en glad aanvoelen. Dat men dat associeert met "gezond haar" (whatever that may be) hebben we te "danken" aan de reclamewereld.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Reclamekreten

Puur cosmetica. Shampoo repareert net zoveel als make-up: je smeert er een goedje op waardoor je het wegpoetst. Niets meer. Het betere plamuurwerk dus. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Reclamekreten

Nee dan die DNAge van nivea..(antirimpeldagcreme) dat gaat je DNA repareren?!?!?!? :)

Ik erger me er ook vaak aan (of amuseer me, eigenlijk iets ertussenin) het is toch eigenlijk te erg dat dit soort dingen gewoon mogen?! Ik weet zeker dat er nog veel meer van die kreten zijn.. maar kom er nu even niet op, zal eens opletten vanavond op tv, wat voor onzinnige dingen ze me allemaal proberen wijs te maken.

T erge is nog, hiervan heb ik dan wel wat verstand, hiervan weet ik dat het bullshit is, maar ik vermoed (weet bijna wel zeker) dat het er in alle branches zo aan toegaat.. ook waar ik niks van weet. Je wordt gewoon overal gen**id waar je bijstaat, en dat is nogal verontrustend.

Ohja, je hebt tegenwoordig die Tell sell reclame voor huidvernieuwing gemaakt van slakkenslijm (wel nogal moeilijk te promoten lijkt me, maar alle truttige vrouwen smeren zeer vrolijk halve liters slakkenslijm op hun hoofd in die reclames) Met dan de kreet: "Het viel ons op dat slakken een huid zonder inperfecties hebben, en wondjes snel genezen.." zoiets, juist, ik heb ook nog nooit een zeepaardje met puisten gezien, maar om die dan maar te vermalen en over mn gezicht te gaan smeren.... :)

edit: volgens mij heb ik zelfs ipv pH neutraal, ergens wel eens "pH vriendelijk" gelezen.????
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Reclamekreten

Ach, ik ben tijdens de reclameblokken een grootverbruiker van de afstandsbediening. Zo ontloop ik een hoop ergernis. Alleen ben ik soms wat te laat, o.a. bij South Park op de Box. Daar komt iedere keer als een van de eersten die irritante reclame van die "Unieke, stille ringtone" voorbij. Gruwelijk irritant hoog piepje die volwassenen niet zouden kunnen horen. Nou, ik mag me inmiddels toch wel volwassen noemen en heb aardig wat concerten bezocht, maar ik hoor hem nog steeds. En bovendien, als je zonodig niet wil laten merken dat je gebeld wordt zet je hem toch op stil/trillen? :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Reclamekreten

Nee dan die DNAge van nivea..(antirimpeldagcreme) dat gaat je DNA repareren?!?!?!?


Jaja dat is even schrikken. Zal het een soort van proofreading bevatten ofzo? Hoe dan ook, alle stoffen die aan m'n DNA hechten en niet thuishoren in mijn lichaam wil ik niet mee in aanraking komen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Reclamekreten

WendyTje schreef:Nee dan die DNAge van nivea..(antirimpeldagcreme) dat gaat je DNA repareren?!?!?!?


Jaja dat is even schrikken. Zal het een soort van proofreading bevatten ofzo? Hoe dan ook, alle stoffen die aan m'n DNA hechten en niet thuishoren in mijn lichaam wil ik niet mee in aanraking komen.
zo`n vaart zal t niet lopen denk ik. op de website staat dit:

De formule met de krachtige combinatie van Foliumzuur en Creatine stimuleert effectief gezonde celvernieuwing van binnenuit

heeft niks met je DNA te maken dus, maar ook dit:

Werkt waar de huidveroudering begint: vanuit het DNA.

jaaa ja, zijn ze toch een heel stuk verder dan de rest van de wereld met de medische wetenschap he.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 4.546

Re: Reclamekreten

die wilde ik net zeggen, van dat DNAge gedoe, ze zeggen ook "het DNA van de huid". ja alsof dat anders is!

dat andere van TellSell, die slakkencreme. klinkt mij ook in de oren als klinkklare onzin, slakkenslijm dat littekens kan laten verdwijnen, ja hoor.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Reclamekreten

Assassinator schreef:die wilde ik net zeggen, van dat DNAge gedoe, ze zeggen ook "het DNA van de huid". ja alsof dat anders is!  

dat andere van TellSell, die slakkencreme. klinkt mij ook in de oren als klinkklare onzin, slakkenslijm dat littekens kan laten verdwijnen, ja hoor.


Daarom zien mensen met brandwonden er ook altijd uit alsof ze nog nooit bij een vlam in de buurt zijn geweest (no offence).
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Reclamekreten

Ik erger me altijd gruwelijk aan 'bevat geen suiker'. Maar bevat dus wel aspartaam, sorbitol, weetikveelwat. En dat zijn toch ook suikers (alleen verteer je ze niet). De meeste mensen vinden het overigens onzin als ik hierover begin :)

'Maakt uw huid tien jaar jonger'

Oh, en waar ik me ook aan erger is die reclame met die man op dat zeilschip met pijn aan z'n arm. Die krijgt dus een pijnstiller, zodat hij vrolijk verder kan. En z'n arm definitief in de vernieling helpt :) (Ja, hallo mensen, pijn heeft ook een oorzaak, en pijnstillers zijn geen medicijnen...)

'Bevat alleen plantenextracten'. Op zo'n toontje alsof het dus wel gezond moet zijn.

Laatst nog: 'bevat geen chemische stoffen'. Vond ik wel heel knap.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Reclamekreten

Ja inderdaad,

Bevat alleen natuurlijke producten.

Er komen een hoop giftige stoffen in de natuur voor.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Reclamekreten

Nog leuker dan de "zonder suiker"-claims, zijn de inredienten van dat soort spul. Er blijkt dan vaak bijvoorbeeld dextrose in te zitten.. alsof dát beter is dan saccharose :S

Laatst lag er hier in huis een proef-zakje van een of ander smeerseltje voor in je haar: massaloze volumecreme. Daar heb ik heel lang over nagedacht, maar het zakje was niet leeg. Waarom mogen dat soort kreten? Is toch gewoon onzin?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer