Springen naar inhoud

Huisartsen vinden roken chronische ziekte

• Log in om te kunnen reageren

Nu.nl-feed

Nu.nl-feed

• >250 berichten
  • 477 berichten
  • Nieuwsbot

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 12:00

ROTTERDAM - Meer dan de helft (55 procent) van de Nederlandse huisartsen beschouwt roken als een chronische ziekte. Volgens 49 procent is roken moeilijker te behandelen dan overgewicht, te hoog cholesterol of een te hoge bloeddruk.

Lees meer...

Bron: NU.nl Wetenschap
NU.nl Rich Site Summary

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 15:33

Alle lichamelijke verslaving zijn in principe chronische ziektes (je moet je lichaam constant iets geven om zich goed te voelen, zoals je een medicijn neemt bij een 'echte' ziekte)

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 16:06

roken dus ook, dat heeft zéker lichamelijke effecten als je het niet meer gebruikt.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 16:21

Daarom dat ik dit ook vermelde :)

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 16:23

aha, ok :) maja, toch doen mensen het massaal, idem voor overgewicht. dat is gewoon een gigantische epidemie.

- Robert Heinlein -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 16:51

Nuja overgewicht is iets anders dan roken, eten doe je zoiezo, roken niet. Met roken kun je nooit beginnen, met eten niet :)

Maar ik het rare vind ik zelf gewoon dat men tabak mag produceren en verkopen... De volgende stap is een potje nucleair afval kopen in de winkel om te gebruiken als nachtlampje? Dat gebeurt toch ook niet...

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 18:07

ja, het inhaleren van verbrandingsproducten....klinkt net als aan de uitlaat van een auto gaan zuigen. nicotine is verslavender dan wiet (niet dat ik wiet goedkeur) maar het is 100% legaal en tot voor kort werd er zelfs voor geadverteerd :)

- Robert Heinlein -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 18:13

en wiet is dan weer 3 keer ongezonden dan tabak! Gewoon afblijven van die troep :)

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 18:21

ik dacht dat dat wel meeviel, die ongezondheid van wiet, wat is er dan echt slechter aan? ach, gewoon afblijven :) hoewel het als pijnstiller wel goed is. ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat iedereen beseft wat ze eigenlijk doen als ze roken, als je dan toch nicotine wilt, plak dan een pleister. zit tenminste geen teer etc etc in, maja is wel duur :)

- Robert Heinlein -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 18:52

wat is er dan slechter aan? Ik ken de chemise samenstelling van wiet niet, laat staan dat ik weet wat de chemische reacties in je lichaam zijn, maar iets dat je hersenen doet hallucineren kan niet gezond lijken. Denk maar aan de geur van alcoholstift of benzine, ook heel verslavend, en het tast je hersenen ook lekker aan :)

Het wordt dikwijls wel eens vernoemd door een of andere dokter op tv bij een docu over drugs of op preventiecampagnes. Ik denk dat ik die mensen wel mag geloven :)

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 20:00

doe iemand een lange witte jas aan en hij komt betrouwbaar over :) maar hallucinaties op zich zijn niet gevaarlijk voor de hersenen, alleen hoe ze veroorzaakt worden. dacht ik

- Robert Heinlein -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 20:06

doe iemand een lange witte jas aan en hij komt betrouwbaar over :) maar hallucinaties op zich zijn niet gevaarlijk voor de hersenen, alleen hoe ze veroorzaakt worden. dacht ik

Ik denk dat mensen die aan preventie doen e.d. rap zouden gecountered worden door wetenschappers als ze onzin verkochten hoor :wink:

Een man met een snor wordt ook meer betrouwbaar aanzien maar wanneer die onzin verkoopt zal die er ook wel vantussen gepikt worden hoor :)

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2006 - 20:13

dat is ook zo, alleen ze zijn toch een gezicht naar het publiek toe en dar let het publiek toch iets meer op. de daadwerkelijke feiten lijken er minder om te doen, het gaat tegenwoordig meer over hoe die feiten gepresenteerd worden en daar kunnen een een belangrijk nadeel aan kleven, namelijk een eigen interpretatie.

- Robert Heinlein -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures