[ncz] mini thesis

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 7

[ncz] mini thesis

hallo, ik ben een student uit belgie in het 5de middelbaar ASO wetenschappen wiskunde. Ik moet voor ncz (niet confessionele zedenleer) een mini-thesis schrijven en mijn vraag luidt: Is er een verandering in de frisdrankkeuze van frisdrankdrinkende vlaamse jongeren tussen 15 en 25 door de lanceringscampagne van coca cola zero?

Maar ik moet nog een probleemstelling vinden op deze vraag, kunnen jullie mij hierbij helpen? en eventueel latere begeleiding?

Hartelijk dank

Raimi Möller

Berichten: 4.546

Re: [ncz] mini thesis

wat is niet confessionele zedenleer?? trouwens, volgens mij moet je hiervoor toestemming hebben, maar dat is denk ik geen probleem. jammer dat ik niet vlaams ben.

oja, coca cola zero ken ik niet, is dat de vlaamse light versie ofzo?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [ncz] mini thesis

Ik woon in Vlaanderen, ben 15 maar ik heb nog nooit gehoord van coca cola zero.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [ncz] mini thesis

coca cola zero is nieuw en er zit zero calorieen in, nog minder dan diet.

Het is aspartaam met water,

en daar smaakt het ook naar, aspartaam met water

Berichten: 597

Re: [ncz] mini thesis

http://www.aspartaam.nl/

is het zo dat aspartaam (beduidend) schadelijk voor de gezondheid is / kan zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [ncz] mini thesis

wat is niet confessionele zedenleer??
Het is een vak dat binnen het kader "levensbeschouwing" gegeven wordt, als alternatief voor lessen godsdienst. Vermits godsdiensten in zekere zin ook zedenleer behandelen, maakt men het onderscheid door "niet-confessioneel" erbij te zetten, de onderwezen godsiensten zijn dat namelijk wel. Vaak kortweg "zedenleer" of "moraal".
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.546

Re: [ncz] mini thesis