Springen naar inhoud

Utopia

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Wat vind jij van zo'n systeem? (6 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. Zeer slecht (2 stemmen [33.33%])

Percentage van stemmen: 33.33%

2. Niet goed, want het heeft zijn mankementen (2 stemmen [33.33%])

3. Redelijk (2 stemmen [33.33%])

4. Goed (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

5. Zeer Goed (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

derrick

derrick

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 14:26

Voordat ik begin.. Ik ben niet 's werelds beste in de Nederlandse taal..
So, I warned you!!
Ik heb trouwens een paar stukjes tekst van andere mensen hiertussen staan. Ik ben zelf wat verder na gaan denken over een het systeem waar we in zouden kunnen leven.

Ik probeer een idee te ontwikkelen, zodat alle wreedheden van geld onderuit worden gehaald.

Ik zou niet weten hoe onze samenleving er uit zou hebben gezien zonder het ontstaan van geld.
Geld is goed bedoelt. Ik probeer duidelijk te maken dat de motivatie achter het ontstaan van geld bedoelt is om de situatie te verbeteren.
Dat wil dus zeggen dat geld goede kanten heeft. Ruilhandel ging niet zo goed als geld. Voedsel werd bedorven. Veel van een product meesjouwen kost veel energie door het gewicht. Dus hierbij heeft geld vele malen bewezen beter als ruilmiddel te functioneren.
Keer op keer komt 't er weer op neer: geld heeft veel voordelen.

In de samenleving van tegenwoordig is geld vrij essentieel als je al je dromen wilt waar maken.
Als je veel wilt bereiken in je leven heb je waarschijnlijk geld nodig. Om maar even met de behoeften van mensen te beginnen: voedsel, onderdak en ga zo nog maar door. Met geld kun jij voedsel kopen. Met geld kun jij een woonplaats betalen. Als je wakker wordt en je kijkt even om je heen. Alles, maar dan ook alles dat je nu in je kamer hebt staan heeft waarschijnlijk geld gekost. Als je opstaat, en je kamer uitloopt richting de badkamer. Dan geniet je nog even van de rust dat je hebt gekregen van slapen in een betaald bed. Je staat voor de spiegel in de badkamer. Je ziet tandpasta, je ziet deodorant. Je ziet van alles. Alles, maar dan ook alles om je heen heeft waarschijnlijk weer geld gekost. Dus dat bewijst maar weer dat geld vrij essentieel is voor een goed leven. En dan heb ik het maar over de eerste paar seconden van een dag gehad! Er zijn nog ontelbaar andere dingen waar geld goed voor is. De opleiding waar ik nu op zit word betaald. Jij word betaald voor je werk. Ga zo maar door met voorbeelden. Zo zie je maar dat de hele wereld toch weer op geld is gebaseert.

Geld is goed voor iedereen. Maar je weet dat alles een duistere kant kan hebben. Manipulatie, omkopen, overkopen en ga zo nog maar door met dingen dat je kunt doen als je maar genoeg geld in bezit hebt. Kortom, geld staat gelijk aan macht. Dat krijg je in een wereld waar geld de basis is van het hele systeem!
Zoals alles heeft geld ook negatieve kanten. Je loopt over straat en kijkt goed om je heen. Er zijn mensen, bedriegers dat bedriegen voor net dat ene extraatje. Sommige mensen zullen tot het uiterste gaan om meer geld te bezitten.
Altijd winst, winst, winst...
Alles maakt in deze wereld niet meer uit, als het maar legaal is, als het maar geen geld kost of maar geld oplevert. Dan is het wel goed. Natuur wordt vernietigd. Oerwouden worden gekapt. Dieren worden afgeslacht. Mensen kruipen voor enkele centen. Doden door armoede. Een wereld vol ellende wordt deels veroorzaakt door een wereld van geld.

Overal kun je ook de negatieve als de positieve kanten van geld in zien.
Als je eens een keer over straat wandelt, en je kijkt eens goed om je heen. Kijk maar eens een keer aandachtig om je heen. Je ziet bijvoorbeeld een straatlantaarn. Heel handig in het donker. Kost geld, maar het is het blijkbaar wel waard. Anders had het daar waarschijnlijk niet gestaan. Toch wel fijn dat er hier in de straat verlichting is als het te donker word voor het menselijk oog! Maar kijk kritisch naar de straatlantaarn. Zie dat deze straatlantaarn ook zijn negatieve kanten heeft. In dit geval kost de straatlantaarn materialen en energie. Materialen dat zo goedkoop en efficiŽnt mogelijk uit de natuur zijn gepikt. Energie dat hoogstwaarschijnlijk ook de natuur heeft vervuildt. De straatlantaarn is maar 1 van de vele voorbeelden waar ik over zou kunnen praten.
Maar hetgene dat duidelijk wordt gemaakt is dat alles van 2 kanten kan worden gezien! Er is altijd iets dat lijd onder het oppermachtige geld.

Geld is lang niet zo slecht. Als je de ziekenhuizen binnenloopt, zie je hoe mensen door middel van geld worden genezen. Je ziet hoe mensen weer met een stralende gezicht het gebouw kunnen verlaten. Je ziet mensen dat weer de dood in zijn ogen hebben gekeken, en toch leven om het na te kunnen vertellen. Maar denk eens na... Zou dit allemaal kunnen, alleen door geld? Om even een blik terug te nemen: waarom bestaat geld dan eigenlijk? Dat weten we maar al te goed! Daarmee koop je wat je maar kunt verlangen! En als je weet waarom geld dan bestaat, dan kun je ook denken hoe het anders zou kunnen... Mensen willen dus geld. Mensen worden dus gemotiveerd door geld. Als je dat even goed in gedachte houdt, dan zal alles een stuk helderder zijn als je verder leest.
Geld bestaat om de wereld van tegenwoordig goed draaiend te houden. Maar zou de wereld ook om een andere motivatie kunnen draaien behalve geld.
Mensen moeten gemotiveerd zijn. In het algemeen moeten mensen een motivatie hebben om de economie goed in stand te kunnen houden.
Motiveer mensen te werken en ze zullen het doen. Motiveer mensen na te denken en ze zullen het doen! Dus wat we nodig hebben is een drijfveer.

Hier komt het extreme wat geld zo mooi kan verschuilen met een mooie masker waar mensen zo goed voor vallen. Geld heeft een duistere kant dat schuilt achter deze masker. Deze verhulling zal jou te duur komen te staan als jij niet het zonodige geld hebt. Als mensen de masker zouden verwijderen, dan zie je waarom jij geld verdient. Mensen zullen kijken naar wat altijd goed is verschuilt en zien wat met ze gebeurt als ze het geld niet bezitten. Ze zullen verhongeren. Ze zullen dwalen over de straten. Wellicht sterven door armoede. Het niet bezitten van geld is dus een onprettig idee wat mensen dus al te graag vermijden.

In extreme gevallen confronteert geld men zelfs met de dood. Als jij in een ziekenhuis terechtkomt met een ernstige hartaandoening. Maar niets kan worden betaald. Nu heb je een groot probleem. Waarom moeten mensen zonder geld met het probleem zitten, en miljardairs kunnen genieten van een zorgloze leven? Enige reden dat bestaat is dat de ene geld heeft en de ander niet. Dat is een reden dat voor vele mensen niet acceptabel is. Waar dit allemaal tot leidt is: mensen willen geld om te overleven. Geld bestaat niet alleen voor kleine dingen als jouw tandpasta in jouw badkamer in jouw huis. Het bestaat ook om mensen in leven te kunnen houden. Dus dat is eigenlijk echt de motivatie van mensen om geld te willen verdienen.
Maar waarom moet geld nou persť mensen op zo'n manier motiveren? Waarom moet geld hetgene zijn dat mensen confronteert met de dood? Waarom? Geen enkele reden.

Wanneer geld vandaag zou verdwijnen zou de technologie met grote sprongen vooruit gaan.
De mens zal dan niet meer kiezen voor banen waar ze veel geld mee verdienen, maar juist voor de banen waar ze hun talenten kwijt kunnen of waar ze zich met hart en ziel kunnen inzetten. Dat levert alleen maar betere prestaties op. Of kijk eens naar de werklozen over de hele wereld, zoveel kennis/talenten en ze kunnen er niks mee. Elke jaar weer...
Of wat denk je van drugshandelaren. Als er geen geld meer is, zouden ze dan nog drugs gaan verhandelen? Denk het niet, aangezien geld voor de meeste criminelen wel de drijfveer is.
De wetenschappers die zich momenteel bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe biochemische wapens, atoombommen, enz. Zou dat dan ook allemaal gewoon doorgaan als mensen niet meer gedreven worden door geld? Ik denk het niet. Zal er nog jacht worden gemaakt op dieren voor hun bont in een wereld zonder geld? Zo kun je eindeloos door blijven gaan over van alles en nog wat!

Dit allemaal leidt tot het idee: geld zoals wij het kennen moet worden afgeschaft.
Zoals het voor de meeste onmogelijk lijkt is het natuurlijk heel goed mogelijk. Waarom moet geld zo nodig bestaan? En nee, ik ben niet naÔef!
Denk eens na over hoeveel slechte dingen worden voorkomen door het afschaffen van geld zoals wij het kennen. Hoe het systeem verder in elkaar zit heb ik het dadelijk over.

Het probleem waar mensen mee zitten is het systeem waar wij in leven. Kunnen wij het systeem wel aanpassen? Onmogelijkheden zijn lang niet zo onmogelijk, schijn bedriegt. Wat we willen is een wereld dat goed draait. We willen een wereld waar wij goed in thuishoren. We willen een wereld zonder zorgen. We willen zoveel! Maar als je gaat denken over hoe je dat kunt bereiken, dan zullen de meeste mensen (en jij waarschijnlijk ook) meteen aan geld denken. Volkomen logisch. Geld, geld, geld. Altijd.

Ten eerste, wat als allereerst moet voor ik verder ga met mijn uitleg:
Grenzen tussen landen moeten verdwijnen. Iedereen moet meedoen anders heb je uiteindelijk toch problemen met oppermachten en oorlog.

Als je even terug denkt... Motivatie van mensen...
Motivatie is nodig om het systeem goed te houden. Hoe motiveert geld mensen? In extreme gevallen met de dood. Maar dat kunnen mensen toch ook? Hebben we daar nou echt geld voor nodig? Nee... alleen de confrontatie met de dood. Dat is een enige efficiŽnte methode dat van belang is om mensen in een systeem te behouden. Zo wordt het eigenlijk al gedaan sinds mensenheugenis. En zo zal het altijd blijven.
Mensen zullen alles doen om te overleven. Zo zullen ze niet dood willen in ruil voor een paar uur uitslapen. Zo zullen ze niet dood willen gaan in ruil voor een extra huis. Zo zullen ze niet dood willen gaan in ruil voor wat dan ook. Natuurlijk wordt jou vrijheid gegunt. Men doet niet meer dan nodig is voor de samenleving. Maar onthoud wel dat het acceptabel moet blijven. Als de maatschappij te erg onder jouw acties lijd zul jij de dupe ervan zijn!

Mensen willen goed leven. En dan wordt in een wereld zonder geld geprobeert een wereld van goed leven te creŽren. Natuurlijk moeten mensen wel gelukkig zijn en kun je daarom niet mensen helemaal africhten tot een bepaald systeem. Iedereen wil vrijheid. Iedereen wil iets. En daar wordt dan ook naar geluisterd. Mensen hebben dan zoals vandaag evenveel te zeggen. We zullen blijven leven in een democratisch land. Maar mensen moeten dan wel doen wat de meerderheid ze opdraagt.

Als een naaste word gedood, omdat de bijdrage van de inmiddels dode aan de maatschappij gewoonweg te zwak was. Jij zal gehoorzamen. Stel je voor, je beste vriend(in) wordt gedood omdat hij/zij niet meedeed aan de maatschappij. Geloof mij maar, dit zet een goed voorbeeld zodat mensen toch wel degelijk zullen gehoorzamen. Rebellen worden door militairen afgeslacht. In de toekomst zal de militair niet functioneren als een macht in oorlog, maar eerder zoals de politie functioneert als handhaver in de wet.

Mensen zouden in een maatschappij kunnen leven waar het niet meer draait om winst! Mensen zouden in een maatschappij leven waar alles gaat zoals het door de meerderheid wordt gewenst. Als mensen vinden dat er meer eten moet worden geproduceert. Dan zal dat gebeuren. Als mensen vinden dat teveel natuur wordt vernietigt. Dan zal dat weer worden vermindert, gestopt of zelfs herstelt.

Er zal altijd een minderheid zijn dat afdwaalt van het opgelegde systeem. Maar zij zullen ook de conseqeunties onder ogen moeten zien. Tegen het systeem in gaan kost gewoonweg je leven. Heel makkelijk. Heel eerlijk.

Het systeem zal zo moeten zijn dat iedereen zich zo goed mogelijk voelt en zo min mogelijk onderdrukt.
Het systeem wordt gebaseert op alle religies. Maar natuur staat altijd op de eerste plaats. Dat wilt ook zeggen, de mens staat op de eerste plaats.
Als je tegen het systeem in gaat, doe je het waarschijnlijk uit egoÔsme. Het hele systeem is erop gebaseert dat jij en alles om je heen een goed leven heeft. Dan keer je niet tegen het systeem in de naam van je medemens, want het systeem zorgt al voor het welzijn van jou medemens. Met als uiteindelijke resultaat: het hele systeem zal tegen jou keren.
Iedereen zou voor elkaar moeten leven. En daar zal het systeem dan ook voor zorgen.

Hetgene hier boven klinkt misschien absurt en erg extreem. Maar zoals ik al duidelijk heb proberen te maken:
Is het nou echt nodig dat mensen moeten worden beoordeeld op hun hoeveelheid aan geld? Of moeten ze worden beoordeeld op hun prestaties?
Moet een zwerver dat zijn hele leven hard heeft gewerkt gelijk worden behandeld als een miljonair dat alles van zijn opa heeft geŽrft?
Als beide ook even hard werken voor hun brood. Veel mensen zullen vinden dat dat wel degelijk zo moet zijn,

Moeten mensen echt geld hebben om dingen te kunnen doen waar ze naar verlangen?
Dit is het volgende probleem waar je op stuit. Hoe kom ik aan mijn eten? Hoe kom ik aan mijn goede leefsituatie waar ik zo naar verlang?
Dit krijg je allemaal door de overheid gelevert. Supermarkten blijven staan. Winkelstraten blijven bestaan. Bioscopen blijven ook op hun plaatsen.
Als jij graag een boterham met vlees wilt eten voor ontbijt, dan zeg ik: eetsmakelijk. Als jij een televisie wilt om 's avonds lekker rustig achter te hangen met je familie, dan wens ik je veel kijk plezier. Dit wordt voor je geregeld. Maar dan wel tot een zekere mate! Je zal niet kunnen genieten van meer vlees op je brood of een nog grotere LCD scherm in een super luxe woonkamer. Mensen kunnen nog wel de keuze maken, welk vlees ze eten. Welk televisie toestel ze hebben in hun woonkamer. De variatie zal altijd zo groot blijven als gewenst. Want ook daar wordt aan gedacht. Alles zoals jij en ik het nu kennen blijft bijna hetzelfde. Dat willen mensen, en daar wordt dan volle aandacht aan besteed.
Om te zorgen dat iedereen niet precies hetzelfde eet, of hetzelfde meubilair heeft krijg je natuurlijk een grote variatie.
Jij kan kiezen om slechter vlees te halen, en dan in ruil daarvoor een betere LCD scherm. De keuze ligt maar net aan jou.

Je zal evenveel krijgen als jij in zogenaamde "waarde" in de maatschappij steekt. Je zal meer waarde krijgen als jouw werk minder aantrekkelijk is. Als veel mensen een discjockey willen worden verdien je dus minder. Als weinig mensen een vuilnisman willen worden verdien je meer. Zo worden alle banen goed voorzien van werknemers.
In principe leef je zonder het geld van tegenwoordig, maar met het geld van de toekomst. Het geld wordt namelijk op een andere manier verdeelt.

Ook een verschijnsel dat je bij vele mensen kunt waarnemen is dat ze zich graag beter willen voelen dan andere. Als men met het idee komt om iedereen eerlijk, en dus gelijk te behandelen, dan komt men ook met het argument: mensen willen genieten van het beter voelen dan andere. Mensen kunnen dat niet goed als ze allemaal gelijk worden behandeld. Als iemand een jaar lang heeft gespaart voor een hippe telefoon dat hij aan kenissen kan laten zien, dan zal hij zeker een goede voldoening hebben. Voor hetzelfde geldt: als iemand een jaar lang heeft gewerkt voor een nieuwe Porsche. Dan zal hij of zij ook zeker een goede voldoening hebben. Veel mensen willen kunnen laten zien dat zij van een hogere status zijn. Dat is volkomen normaal voor mensen dat sterker in hun schoenen willen staan.
Als iedereen ongeveer hetzelfde zou krijgen, dan zou je dat gevoel weg nemen van veel mensen. Het gevoel waar veel mensen voor werken verdwijnt en wordt vervangen door iets akeligs. De nieuwe regel luidt: mensen dat niet werken worden gestraft. Het gevoel als iemand in een hoek wordt geduwd kan agressieve uitkomsten hebben. Daarom moet iedereen een manier vinden om hun dagelijkse emoties alsnog te kunnen uiten door middel van andere activiteiten. Bijvoorbeeld wedstrijden, kunst of andere hobbies.
Een persoon kan zich beter voelen door een wedstrijd te winnen. Een persoon kan zich beter voelen door een prachtige schilderij te maken.
Mensen gaan sportwedstrijden organiseren. Mensen organiseren een groot computer evenement voor minder actieve mensen. Zodra ergens vraag naar is kunnen mensen het organiseren. En dan wordt daar ook voor gezord.
Als mensen in een wereld zonder de motivatie van geld willen leven, zullen ze voor een andere reden dan geld moeten werken. Ze moeten dan werken voor hun leven.
En zoals hierboven staat vermeldt, kortom: een deel van hun wensen op andere manieren moeten vervullen.

De overheid heeft totale macht over de mensen. Maar de overheid representeerd ook alle mensen. Zoals vandaag zullen we in een democratisch land leven. Politieke partijen blijven bestaan. Allemaal met het motto: verbetering van iets. Zo zullen er partijen zijn voor natuur. Partijen voor mensen. Ga zo maar door. Er wordt constant gediscuseerd door veel mensen om iedereen zo tevreden mogelijk te houden. Als iemand een voorstel heeft hoe iets zou moeten gebeuren. Dan zal erover worden gepraat. Als de overheid tot een besluiting komt geldt dat meteen voor de hele wereld. De hele wereld doet namelijk mee aan het nieuwe systeem. Als iedereen op zo'n manier tevreden wordt gehouden zul je maar weinig mensen hebben dat klagen. Als ze toch klagen, dan word er geluisterd. Als de klacht terecht is wordt er iets aan gedaan. Zo zal de overheid dan functioneren om iedereen zo blij mogelijk te houden.

Om mensen dan toch zo in het systeem te houden, houd je nog steeds de inspecteurs. Nu zullen er geen belastingsinspecteurs komen kijken of alles wel in orde is. Maar wel inspecteurs dat voor bijna dezelfde doeleinden werken. Deze inspecteurs komen kijken of alles wel eerlijk verloopt.
De inspecteur komt even op een willekeurig moment in jouw huis binnengewandeld. Hij of zij komt dan even inspecteren of jij wel echt evenveel bezit als jij werkelijk verdient.
De inspecteur komt weer even op een willekeurig moment op werk aangewandeld. Weer even controleren, om daarmee te zien of je wel goed werkt voor wat jij allemaal bezit en verdient.
Als je teveel waarschuwingen op je naam hebt staan zal je worden gestraft.

Het belangrijke aan dit systeem is dat iedereen meedoet, en niemand iemand kan aanwijzen als schuldige. Niemand zal kunnen kijken naar iemand, en dan zeggen, jij bent degene dat schuldig is voor de dood van een naaste. Geen enkele persoon is direct aan te wijzen als schuldige, want iedereen doet mee en is deels schuldig. De grondwet bepaald het namelijk, niet een enkele individu. Geef de grondwet maar de schuld als je dat zo nodig wilt, daar schiet je toch niet veel mee op in je eentje. Als mensen in een systeem zitten, waar iedereen aan meedoet, zullen ze niet snel op zichzelf rebel worden en het systeem plat gooien. In je eentje tegenover miljoenen gaat nogal lastig. Mensen zullen het idee krijgen dat alles dat ze doen, goed is, voor zichzelf en voor anderen. Mensen zullen rebellen verafschuwen aangezien zij zelf door deze rebellen worden bedreigt. Het systeem dat voor alle mensen zo goed zorgt wordt door mensen in opstand in gevaar gebracht. En dat zal niet worden getolereerd!

Utopia, een illusie dat niet is te bereiken. Maar toch een wereld waar altijd naar wordt gestreefd. Nu komt het met zulke ideŽn toch al lichtelijk in beeld.

OK dat was het dan!
ik heb echt respect voor degene dat het helemaal hebben doorgelezen! :)
Hebben jullie hier nog iets aan toe te voegen?
Iets wat dit systeem bijvoorbeeld onderuit zou kunnen halen?
Iets wat dit systeem beter maakt?

Kom maar met reacties!
ik ben benieuwd! :?:
Persoonlijk bericht

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ruben Kwast

Ruben Kwast

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 14:39

Ik ben bang dat het altijd beter kan, dus een Utopia is voor mij moeilijk voor te stellen. Ook denk ik dat als alles dan echt helemaal perfect is, het geen hol meer aan is. Ik vindt dat alle mindere dingen in het leven, het levend juist zo spannend en uniek maken. Een Utopia is ook voor iedereen weer anders, denk ik. Het is mooi als je een perfecte wereld voor je kan nemen en er naar te streven, maar het is een onmogelijke opgave. Eigenlijk vat je het met de zin "Utopia, een illusie die niet is te bereiken, maar toch een wereld is waar altijd naar wordt gestreefd" heel goed samen.

Ik heb 'heel slecht' gestemd omdat ik het sneu vindt als je jezelf een false waarheid voorschrijft. Dat is opzich niet 'heel slecht', maar de goede keuze stond er niet bij...

PS: ik heb de citaat even aangepast zodat deze wat beter klinkt. :)
Mods, volgens mij is dit meer iets voor filosofie...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 15:43

Mods, volgens mij is dit meer iets voor filosofie...

Inderdaad, daarom is het bij deze dan ook verplaatst.
"Meep meep meep." Beaker

derrick

derrick

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 16:41

Ik ben bang dat het altijd beter kan, dus een Utopia is voor mij moeilijk voor te stellen. Ook denk ik dat als alles dan echt helemaal perfect is, het geen hol meer aan is. Ik vindt dat alle mindere dingen in het leven, het levend juist zo spannend en uniek maken. Een Utopia is ook voor iedereen weer anders, denk ik. Het is mooi als je een perfecte wereld voor je kan nemen en er naar te streven, maar het is een onmogelijke opgave.

Ik snap volkomen wat je hiermee bedoelt.
Een perfecte wereld is inderdaad geen zak aan... Maar perfect zal het nooit worden. Precies zoals je zegt:Een Utopia is ook voor iedereen weer anders.
Als je problemen van geld verwijdert, dan verwijder je niet meteen okstakels dat je tegen kunt komen. Zoals het verliezen van een dierbare. Of zoals het overwinnen van je angsten. Er zullen altijd dingen blijven bestaan dat voor jou een uitdaging vormen. Jij hebt nog steeds obstakels dat je moet overwinnen. Alleen echte problemen dat niet meer kunnen worden gezien als obstakels zijn dan voor je uit de weg geruimt. Lijkt mij wel geruststellend.
Zo houd je nog steeds een leven vol uitdaging en voldoening.
Persoonlijk bericht

Michaelm

Michaelm

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 26 oktober 2006 - 17:04

In je verhaal zie ik geen plaats voor gehandicapten. Die zullen worden gedood omdat ze geen waarde voor de maatschappij hebben.

Ook ben ik van mening dat men religie zal moeten afschaffen om dit te kunnen bereiken.
Religies zijn gevaarlijke ideologien. Elke religie zegt dat hun de enige juiste waarheid hebben en dat alle anderen ongelovigen zijn die in de hel zullen belanden.
Als je dan alleen al kijkt naar het aantal religies kan het toch onmogelijk zijn dat er ook maar eentje van die de waarheden juist is ?
Wil je werkelijk oprecht aan die religie meedoen dan zal je jezelf dus boven de ongelovigen plaatsen waardoor je dus nooit gelijkheid kan krijgen.

Inspecteurs zoals jij ze aanhaalt zullen ook niet werken omdat die teveel macht hebben en omdat ze niet weten wat er nou precies aan de hand is waar ze inspecteren. Dit zou ook niet nodig hoeven zijn in een wereld waar alle mensen hetzelfde doel nastreven.

Je idee van de minder aantrekkelijke beroepen meer beloning geven vind ik wel weer goed en zou volgens mij best goed kunnen werken. Ik denk wel dat je dan een berperking op het jobswitchen zal moeten leggen zodat niet iedereen telkens naar die minder aantrekkelijke switcht. Bijvoorbeeld 1x per 2 jaar mag je van job wisselen of ziets.

Verder valt het mij op dat je eigenlijk zegt dat je van het kapitalisme naar het communisme wilt wat ik op zich alleen maar goed vind :)
All errors are intentional but mistakes could have been made.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures