Sociaal isolement

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 754

Sociaal isolement

In ons regionaal dagblad las ik een quote van Wilders; iets in de trant van:
De Partij voor de Vrijheid heeft minder zetels (volgens de opiniepeilingen) dan verwacht. Misschien komt dit omdat mensen er niet voor uit durven te komen; ze zijn bang dat ze dan in een sociaal isolement komen, of worden genegeerd.
In welke mate denken jullie dat dit opgaat?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Sociaal isolement

Wilders kraamt naar mijn mening lichte nonsen uit. Hij zei gisteren ni De Wereld Draait Door (NL3) ook dat hij zeker 10 zetels gaat halen, toen Matthijs van Nieuwkerk hem vertelde dat hij op 0, 1 of 1 zetel staat (afhankelijk van het peilbureau).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 142

Re: Sociaal isolement

Niet, ik vind dat zielig doen.

Waarom durven ze er niet voor uit te komen ?

Die van de pedopartij deden dat toch ook.

Misschien doelen ze op het feit dat er nog steeds teveel mensen discriminatie roepen zodra iemand kritisch over een andere cultuur praat ?

Da's een groter en schadelijker taboe dan seksuele gevoelens voor je eigen kind hebben volgens mij.
All errors are intentional but mistakes could have been made.

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Sociaal isolement

Niet, ik vind dat zielig doen.
Ik word anders wel raar aangekeken als ik zeg dat als ik mocht stemmen, ik voor Wilders zou kijken. Meer dan eens.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 142

Re: Sociaal isolement

Ik word anders wel raar aangekeken als ik zeg dat als ik mocht stemmen, ik voor Wilders zou kijken. Meer dan eens.


Dat zijn in mijn ogen dus de werkelijke racisten.
All errors are intentional but mistakes could have been made.

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Sociaal isolement

Michaelm schreef:
kombelpeter schreef:
Ik word anders wel raar aangekeken als ik zeg dat als ik mocht stemmen, ik voor Wilders zou kijken. Meer dan eens.


Dat zijn in mijn ogen dus de werkelijke racisten.
Mee eens. Rascisme wordt altijd maar van een kant bekeken. Terwijl het ook soms in een andere vorm plaatsvindt.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 3.165

Re: Sociaal isolement

Wilders kraamt naar mijn mening lichte nonsen uit. Hij zei gisteren ni De Wereld Draait Door (NL3) ook dat hij zeker 10 zetels gaat halen, toen Matthijs van Nieuwkerk hem vertelde dat hij op 0, 1 of 1 zetel staat (afhankelijk van het peilbureau).
Ik denk dat Wilders op zich wel een potentieel heeft van meer dan 10 zetels omdat hij vrij goed de onderbuikgevoelens vertolkt die een aanzienlijk deel van de mensen heeft; zwaarder straffen, harder optreden tegen fraude, als je een uitkering hebt moet je maar in de kassen gaan werken enz.

Hij zegt wat hij vind en hij vindt wat hij zegt, dat maakt hem betrouwbaar.

Ik denk echter dat Wilders onder de 5 zetels zal blijven door de tweestrijd tussen Balkenende en Bos.

Balkenende heeft als voordeel dat hij de premierbonus krijgt (ook al heeft hij zijn job niet goed gedaan ivm zijn 2 voorgangers).

Het CDA zal van veel VVD-kiezers een strategische stem krijgen, de PvdA zal van veel Groenlinks- en SP-kiezers een strategische stem krijgen.

De VVD is groter dan de combinatie van Groenlinks en de SP.

Dit is een groot voordeel voor het CDA.

Waar de PvdA zich aan kan vasthouden is het feit dat 40% van de mensen nog niet heeft gekozen. Deze mensen zullen rustig de debatten afwachten en op basis daarvan (wat ze er van vernemen op wat voor manier dan ook, de media hebben hier ook nog een hand in met de krantenkoppen en dergelijke) voor Bos of Balkenende kiezen.

Wouter Bos is intelligenter en creatiever. Balkenende heeft het voordeel dat hij een zeer betrouwbaar imago heeft en de premierstatus heeft, dat laatste beïnvloedt helaas een deel van de mensen.

Het wordt spannend.

Ik ben alvast aan het bidden dat Balkenende niet nog een keer premier wordt [o<

Ik vind hem een sympathieke man maar iets te licht voor deze job. Hij haalt het toch lang niet bij Kok of Lubbers en ik zie in Wouter Bos een groot politiek talent die de potentie heeft internationaal hoge ogen te gooien.

Berichten: 4.546

Re: Sociaal isolement

het gaat niet om de mensen albert, maar om het beleid dat ze will en voeren :) prik door dat uiterlijk heen. (oja, maakte je dat topic nog over dat religeuze onderwijs?)

en ja, zoals Michealm al zei: dat zijn nou ook de racisten.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 3.165

Re: Sociaal isolement

Het gaat om de combinatie Assie :wink:

Een goede inhoud in een slechte verpakking krijg je bijna niet verkocht. Als de verpakking goed is maar de inhoud niet deugt dan komen de mensen daar ook snel achter.

Het is niet voor niets dat je bijvoorbeeld in de literatuur al enorm lang de vorm vs inhoud discussie hebt. Beiden zijn gewoon even belangrijk.

Veel mensen die op de PvdA stemmen worden uiteindelijk over de streep gehaald door het feit dat Wouter Bos de leider is.

Veel mensen die op het CDA stemmen worden uiteindelijk over de streep gehaald door het feit dat Balkenende de premier is. Like it or not.

Bovendien, naast een goede inhoud moet een partij ook nog voldoende capabele mensen hebben om de inhoud vorm te kunnen geven in concrete plannen, wetsvoorstellen, ministeriële besluiten enz.

Dat dit concreet een rol speelt kan ik makkelijk toelichten; ik heb zelf nog op Groenlinks gestemd in het verleden omwille van hun inhoud en omdat ik veel vertrouwen had in Rosenmöller maar geen haar op mijn hoofd die daar nu aan zou denken omdat ik geen echt capabele mensen in de partijtop zie.

Bij de PvdA heb ik veel vertrouwen in Wouter Bos maar zie ik ook weinig echt capabele politici achter hem.

De SP maakt al een betere indruk op dat vlak, mensen met veel ervaring die echt voor hun zaak strijden met goede argumenten en een zeer capabele leider.

Maar ik weet dat ze onmogelijk 40 zetels zouden kunnen vullen, dat speelt weer in hun nadeel.

Uiteindelijk zou ik bij deze verkiezingen pragmatisch stemmen op Bos omdat ik Balkenende uit het torentje wil hebben. Sympathieke man maar gewoon wat te licht om Nederland internationaal goed te vertegenwoordigen en onvoldoende een leider om in het kabinet de orde en eenheid te bewaren.
oja, maakte je dat topic nog over dat religeuze onderwijs?
Komt eraan :wink:

[/quote]

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Sociaal isolement

ik vind het raar, dat mensen bang zijn voor dat isolement als ze anoniem worden gepeild! Ok als je buurman het vraagt, dan schaam je je misschien, maar ik denk niet dat er veel verborgen stemmen zitten bij wilders... ach we zullen het zien op 22 november, want het echte stemmen is ook volledig anoniem, dus die onderrepresentatie zal er qua uitslag toch niet zijn.

Berichten: 1.425

Re: Sociaal isolement

Michaelm schreef:Misschien doelen ze op het feit dat er nog steeds teveel mensen discriminatie roepen zodra iemand kritisch over een andere cultuur praat ?

Da's een groter en schadelijker taboe dan seksuele gevoelens voor je eigen kind hebben volgens mij.
:)

Maak daar s een topic van Michael!

Wat betreft het belang van personen sluit ik me bij Albert aan. (niet over het oordeel dat hij velt over deze personen)

zo staan er over talloze kwesties die in de komende 4 jaar gaan spelen niets over in de partijprogramma's.

Berichten: 142

Re: Sociaal isolement

Adpruys schreef:
Michaelm schreef:Misschien doelen ze op het feit dat er nog steeds teveel mensen discriminatie roepen zodra iemand kritisch over een andere cultuur praat ?

Da's een groter en schadelijker taboe dan seksuele gevoelens voor je eigen kind hebben volgens mij.
:)

Maak daar s een topic van Michael!
Be my guest :)

Serieus, ik wil daar best over met je gaan discussiëren als je een topic opent maar zelf voel ik de behoefte niet om zo'n topic te openen.
All errors are intentional but mistakes could have been made.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Sociaal isolement

Zelf ben ik links en ik kom er desgevraagd voor uit (niet een klein beetje links, SP is prachtig en lang niet genoeg), terwijl ik toch ook goed omga met mensen uit liberale en conservatieve hoek. Ik denk niet dat iemand door vrij radicaal te zijn zichzelf sociaal uitsluit. Dus ik denk dat wilders er naast zit.

Bedenk dat hij wel een motivatie nodig heeft om door te kunnen gaan, dus dat je dit nooit aan hem duidelijk kan maken (zou je ook niet kunnen als ik met een project bezig was dat gedoemd is te mislukken). de wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen.

Berichten: 954

Re: Sociaal isolement

Dit lijkt me meer een topic voor het filosofiegedeelte omdat het om een redeneerfout gaat en het er niet toedoet wat er inhoudelijk wordt gezegd.

Verder mag een aantal mensen hier nog wel even de betekenis van het woord racisme opzoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Sociaal isolement

Verder mag een aantal mensen hier nog wel even de betekenis van het woord racisme opzoeken.
Kan je dit toelichten?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Reageer