reagens vitamine b3

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

reagens vitamine b3

hey ik heb een project waarbij ik moet kunnen aantonen of ergens vitamine b3 in zit. nou heb ik een aantal pagina's afgezocht naar dit onderwerp en tot op heden niks gevonen. weet iemand heel toevallig wat voor reagens ik hier voor zou moeten gebruiken?

bij voorbaat dank kim

Berichten: 40

Re: reagens vitamine b3

ik dacht dit ergens gehoord te hebben dat sommige bacterien welbepaalde vitamines nodig hebben, dus als je die stof aan een voedingsbodem toevoegt, en je probeert er die welbepaalde bacterie op te "kweken" kun je het aantonen....

weet niet helemaal zeker dat het klopt, en meer weet ik er ook niet van af, maar misschien helpt het je...

Berichten: 12.262

Re: reagens vitamine b3

B3 is niacine, dat zou een kleurreactie moeten geven met hemoglobine (te isoleren uit rode bloedcellen). Zo'n kleuring lijkt me echter niet heel specifiek voor B3, en ik heb geen idee voor welke concentraties het bruikbaar is.

Maar als je het echt wilt aantonen, dan zou ik eens kijken of je bijv met masspec wat kunt doen - of eens uitzoeken of er een test is die medisch gebruikt wordt bij analyse van vitamines in het bloed.
Victory through technology

Berichten: 288

Re: reagens vitamine b3


Berichten: 2

Re: reagens vitamine b3

oke bedankt :)

hier kan ik wel wat mee

mzzl

Reageer