vectoren

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 58

vectoren

Hoi,

ik vroeg me af, hoe kan ik twee vectoren bij elkaar optellen als die niet aan elkaar grenzen. oja en waarvoor gebruik je de projectie van een vector op een andere vector.

groetjes Jeroen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: vectoren

Zijn het 'glijdende vectoren'? Die mag je gewoon verschuiven zodat ze wél aan elkaar grenzen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: vectoren

oja en waarvoor gebruik je de projectie van een vector op een andere vector.  
Om de grootte en zin van die vector op die projectievector te bepalen. Ik geef een voorbeeld: Heeft men een snelheidsvector, dan kan men grootte en zin van de snelheid op de X-as bepalen door de snelheidsvector erop te projecteren.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: vectoren

jeroeno schreef:Hoi,

ik vroeg me af, hoe kan ik twee vectoren bij elkaar optellen als die niet aan elkaar grenzen. oja en waarvoor gebruik je de projectie van een vector op een andere vector.

groetjes Jeroen.
Je kan beter je volledige opgave geven!!!

Berichten: 58

Re: vectoren

het is geen opdracht ik vroeg het me gewoon af. Wat zijn trouwens glijdende vectoren?(defenitie, waar kom ik het tegen). En wat wordt er bedoeld met de zin van een vector.

groetjes JEroen

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: vectoren

Het zijn vectoren waar het aangrijpingspunt niet van belang is, de vector is volledig gekarakteriseerd door zijn grootte, zin en richting; vandaar dat je mag 'verschuiven'.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer