Op je buik slapen, slecht voor vruchtbaarheid?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Op je buik slapen, slecht voor vruchtbaarheid?

Hallo mensen,

Ik had paar dagen geleden een gesprek met een paar mensen die beweerden dat op je buik slapen de vruchtbaarheid bij een man in gevaar berengt en dat je onvruchtbaar kan raken door jaren op je buik te gaan slapen. Dat omdat volgens hun de teelballen te dicht bij je lichaam komen en dus een warmere temperatuur krijgen die dan schadelijk is voor de productie van gezonde zaadsellen.

Ik heb op het internet geen informatie over kunnen vinden. Hopelijk weten jullie wat meer daarover.

Ik zelf denk dat het niet waar is, maar ik vraag het voor de zekerheid.

Zijn er hiernaar bepaalde onderzoeken gedaan bij mensen die op hun bijk slapen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Harm

Berichten: 129

Re: Op je buik slapen, slecht voor vruchtbaarheid?

Hogere tempratuur is ongunstig voor de ballen, dat is onderhand wel duidelijk. Men denkt ook dat er verband is tussen de slechte zaadcellen van de ''nieuwe'' generatie mannen, en de vele jeans dat men aantrekt. De teelballen zitten namelijk dichter bij je lichaam.

Maar of het dan tot vruchtbaarheid leid, lijkt me sterk. Je zaad wordt hooguit minder goed.... Maar vruchtbaarheid is wel extreem...
Nil desperandum Deo duce- Wanhoopt niet want God leidt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Op je buik slapen, slecht voor vruchtbaarheid?

Als ik mij niet vergis was te warme teelballen niet zo erg. Het zaad dat dan geproduceerd word zal niet echt goede kwaliteit zijn, maar eens je er mee stopt zal dit weer beter. (Dit had een speciaal soort woord, maar kan er echt niet meer opkomen) Het komt er dus op neer dat terwijl je het doet, het niet goed is voor het zaad, maar eens je ermee stopt het proces weer normaal verloopt en je zaad weer met een zelfde kwaliteit word gemaakt zoals daarvoor.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: Op je buik slapen, slecht voor vruchtbaarheid?

Als ik mij niet vergis was te warme teelballen niet zo erg.
Het is zelfs zo dat een laptop die je op je bovenbenen neerzet om zo bijvoorbeeld een stuk tekst te typen slecht is voor je teelballen. Ook dit heeft te maken met de temperatuurstijging die optreedt.

Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met het minder werken van je zaadcellen.
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Reageer