[Essay schrijven] Iemand een onderwerp voor mijn essay?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[Essay schrijven] Iemand een onderwerp voor mijn essay?

Hoi allemaal,

Ik moet voor mij studie BetaGamma een paper schrijven over een bepaald onderwerp. Nou mag dit onderwerp door mijn brede studie over bijna alles gaan.

Ik moet hierbij een vraagstelling hebben, denk bijvoorbeeld aan vragen als:

Is er alleen leven op aarde?

Zijn leugendetectors betrouwbaar genoeg?

Is homo zijn genetisch bepaald?

Wat is de invloed van drugs op ons geheugen?

etc etc. De bovengenoemde onderwerpen zijn al gekozen door medestudenten en ik kan zelf niet op een interessant onderwerp komen waar (heel belangrijk) liefst ook veel over te vinden is.

Nou is de vraag of jullie nog leuke ideeen hebben. Ik hoor ze graag! :)

Groeten, Philly

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Essay schrijven] Iemand een onderwerp voor mijn essay?

Ideeën heb ik niet. Ik kan je wel aanraden om zeker geen te brede hoofdvraag te stellen. Als je een brede hoofdvraag hebt kan je welliswaar veel behandelen, maar zal je een diepgang van lik m'n vestje krijgen. Dan kan je beter minder stof behandelen, maar de stof die je behandeld dan ook helemaal uitdiepen.

Wat je zelf voor onderwerp kiest is iets wat je toch echt zelf zal moeten beslissen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [Essay schrijven] Iemand een onderwerp voor mijn essay?

Uit interesse, wat krijg je zoal aan vakken bij een studie BetaGamma? Dit is niet universitair neem ik aan, toch? Want zo breed, lijkt me toch - net als bij een onderwerpkeuze voor een paper - ten koste gaan van de diepgang. Je kunt toch niet de hele Beta-wetenschappen gaan behandelen?

Reageer