Springen naar inhoud

Linux

• Log in om te kunnen reageren

bagyman

bagyman

• >100 berichten
  • 135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2006 - 10:51

Hallo mensen,

Ik wil leren met Linux te werken, ik moet het enigszins onderd de knie krijgen voor mijn afstuderen. Ik heb gehoord dat je Linux kostenloos kan afhalen via internet, en dat het makkelijk installeerbaar is... Weet iemand een mooie site waar ik dat voor elkaar kan krijgen, ik heb gegoogled maar elke keer was het te ingewikkeld...

Alvast bedankt. :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 november 2006 - 10:59

Google is toch echt je vriend. Maar ik kan wel een aantal tips geven:
Ubuntu's liveCD vind ik wel een mooie optie. Iso-downen, branden en gewoon via de CD opstarten (kun je experimenteren zonder dat je echt hoeft te installeren).

Als je de iso te groot vindt, kun je altijd eerst DSL proberen. Zelfde principe (liveCD) maar iets kleiner. :)

Verder zijn er zoveel linux-distributies als er sterren in het universum zijn, dus verder weet ik het ook niet (ik heb er ook nog nooit iets serieus mee gedaan :?: ).

bagyman

bagyman

• >100 berichten
  • 135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2006 - 11:00

ok mijn dank is groot, ga gelijk uitproberen...

TNX
"...the relativity theory, by the way, is much older than its present proponents. It was advanced over 200 years ago by my illustrious countryman Ruđer Boöković, the great philosopher, who, not withstanding other and multifold obligations, wrote a thousand volumes of excellent literature"

by Nikola Tesla (10 July 1856 Ė 7 January 1943)

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 november 2006 - 12:14

Voor beginners is Suse of Fedora ook wel aan te raden.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2006 - 13:29

ik heb dit gevonden: http://tldp.org/LDP/...intro-linux.pdf

Wat ik me afvraag zijn alle linux versies hetzelfde? Of om het nog anders te zeggen wat is nu eigenlijk de officiŽle basis en wie verkondigt die officiŽle info?

Groeten.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 november 2006 - 15:54

Linux is open source. In het kort gezegt betekent dit dat je een Linux distributie mag kopieren, wijzigen en daarna weer (betaald) mag verspreiden. Er is dus niet 1 distributeur, omdat iedereen distributeur kan en mag zijn.

Linux is bedacht door de Noor Linus Torvalds.

Sommige distributies worden gesteund door commerciele bedrijven. Novell geeft bijvoorbeeld de Suse distributies uit. Enkele van deze distributies zijn ook gratis.

Wiki en Google kunnen je nog veel en veel meer informatie geven over Linux.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures