Springen naar inhoud

Draaiblokkering motortje

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 27 november 2004 - 11:45

Hallo

Voor ons pws zijn we op zoek naar een systeem waar me we een motortje 90 graden postief of 90 graden negatief kunnen laten draaien.

Een servo is helaas niet mogelijk hebben geen pulsen meer op de signaal kabels

We hebben twee signaalkabels met die een signaal zonder impulsen afgeven. De bedoeling is als er een stroompje door signaal kabel 1 loopt dan draait de motor 90 graden negatief. Bij signaal kabel 2 is het dus het omgekeerde, 90 graden positief. Tevens kan er niet tegelijkertijd een stroompje door kabel 1 en 2 lopen.

Nu is onze vraag of dit probleem is optelossen met microswitches voor het instellen van de draaihoek en relais (aangezien ik denk dat een microswitch geen stroom van max. 3 A trekt)

Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem horen we het graag.
Alvast dank voor reacties.

(PS. is het mogelijk onderdelen, motortje, microswitch; uit een servotje te halen?)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

geert

geert

• >25 berichten
  • 63 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2004 - 12:03

(PS. is het mogelijk onderdelen, motortje, microswitch; uit een servotje te halen?)

Ik denk dat dat lastig wordt, je kan ze denk ik beter bij een elektronicawinkel halen.
Trekt een motortje uit een servo 3A? ;)

Als de stroom niet zo groot is zou je misschien de motor (mechanisch) kunnen blokkeren zodat hij niet verder kan draaien.
Ik weet alleen niet of dat zo goed voor de motor is... :shock:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 november 2004 - 15:00

Hoe belangrijk is het dat het exact 90 graden verdraaiing is? Mag het ietsje meer/minder zijn?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

methaangas

methaangas

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2004 - 17:05

Als je veel tijd hebt en je exact weet wat je wil: www.emachineshop.com

• Gast

Geplaatst op 27 november 2004 - 20:54

Het hoeft niet exact 90 graden te zijn maar wel niet een al te grote afwijking.

de 3 A is van de stuurmotoren, dus een servotje kan minder zijn :wink:

wasbeer

wasbeer

• >100 berichten
  • 226 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2004 - 22:01

Voor een exacte hoekverdraaiing is een stappenmotor de aangewezen oplossing.

geert

geert

• >25 berichten
  • 63 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2004 - 22:09

de 3 A is van de stuurmotoren, dus een servotje kan minder zijn  :wink:

PS. is het mogelijk onderdelen, motortje, microswitch; uit een servotje te halen?

Dus je weet zelf eigenlijk al dat je het motortje niet uit de servo kan halen :shock:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

ikkeikkeikke

ikkeikkeikke

• >100 berichten
  • 153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2004 - 23:13

Hallo

Voor ons pws zijn we op zoek naar een systeem waar me we een motortje 90 graden postief of 90 graden negatief kunnen laten draaien.

Een servo is helaas niet mogelijk hebben geen pulsen meer op de signaal kabels

We hebben twee signaalkabels met die een signaal zonder impulsen afgeven. De bedoeling is als er een stroompje door signaal kabel 1 loopt dan draait de motor 90 graden negatief. Bij signaal kabel 2 is het dus het omgekeerde, 90 graden positief. Tevens kan er niet tegelijkertijd een stroompje door kabel 1 en 2 lopen.

Nu is onze vraag of dit probleem is optelossen met microswitches voor het instellen van de draaihoek en relais (aangezien ik denk dat een microswitch geen stroom van max. 3 A trekt)

Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem horen we het graag.
Alvast dank voor reacties.

(PS. is het mogelijk onderdelen, motortje, microswitch;  uit een servotje te halen?)

Dan zet je je pulsgenerator dus bij de servo neer, de pulsgenerator krijgt zijn info via de kabels

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures