spelling raporteren

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 63

spelling raporteren

Ik weet niet of het in België toevallig anders is, maar in Nederland schrijven we geen raporteer maar rapporteer, met dubbel p.


(Staat onder elke post....)


edit: en ik zou de punt erachter weghalen maar dat vind ik persoonlijk gewoon mooier :shock:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: spelling raporteren

Hier in belgie is het ook met dubbele p. deze aanpassing is trouwens gedaan door een nederlander...


Mocht je het niet weten: hier in belgie hanteren we de algemene nederlandse taal :shock:


Ik zal het even apart melden in het mod-forum, zodat deze spellingsfout snel aangepast kan worden. Bedankt om het te melden!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 63

Re: spelling raporteren

Ik weet niet of het in België toevallig anders is


Dat was dus een grapje :razz:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: spelling raporteren

de spellingsfout is trouwens aangepast zoals je kan zien.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: spelling raporteren

Over het algemeen zijn belgen sowieso beter in schrijven van de Nederlandse taal dan Nederlanders.


Alleen die dialecten, das nog erger dan Limburgs.


Op een of andere manier moet een Belg in de kroeg altijd laten horen hoe onverstaanbaar hij kan praten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: spelling raporteren

lol, als wij een nederlander horen praten hebben we hem nog nooit AN horen praten, enkel een dialect of AN met zeer hollandse klanken. De eerste nederlander die AN spreekt, buiten diegene die ik gehoord heb in een of andere musical, moet ik nog tegenkomen :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 142

Re: spelling raporteren

Alleen die dialecten, das nog erger dan Limburgs.


sommige woorden/uitdrukkingen komen overeen met het belgisch en limburgs dialect, dat vind ik best grappig eigenlijk

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: spelling raporteren

belgie heeft op zich geen dialect en heeft geen "eigen" taal: mensen van west-vlaanderen versta ik vaak ook niet.


maar het bespreken van de verschillende dialecten is offtopic, dus we houden het hierbij
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Reageer