adsorptie met betrekking op lucht en waterzuivering

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

adsorptie met betrekking op lucht en waterzuivering

Zoek uit op internet de toepassingen van adsorptie met betrekking op lucht en waterzuivering.


Ik moet er een werkstuk over maken, maar kan niet echt informatie vinden die ik kan gebruiken, kan iemand mij tips geven? of heeft iemand er zelf verstand van?
<< Guns n' Roses put the balls back into HARD-ROCK!! >>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: adsorptie met betrekking op lucht en waterzuivering

verplaatst naar huiswerkforum.

je kan stoffen zoeken die een typische absorptiespectrum hebben en die te maken hebben met verontreiniging. dus moet je eerste weten welke stoffen je hoofdzakelijk wil onderzoeken.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 63

Re: adsorptie met betrekking op lucht en waterzuivering

Koolstof kan gebruikt worden als het om waterzuivering gaat, dan wel in de vorm van Norit.

1 gram hiervan heeft geloof ik een oppervlakte van 2 voetbalvelden -> ruimte zat voor adsorptie van o.a. kleurstoffen.

@noortje:aDsorptie geen aBsorptie..
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Re: adsorptie met betrekking op lucht en waterzuivering

geert schreef:Koolstof kan gebruikt worden als het om waterzuivering gaat, dan wel in de vorm van Norit.

1 gram hiervan heeft geloof ik een oppervlakte van 2 voetbalvelden -> ruimte zat voor adsorptie van o.a. kleurstoffen.

@noortje:aDsorptie geen aBsorptie..
Voor nuttige informatie ivm luchtfiltrage kijk dan eens op de sites van volgende fabrieken : DONALDSON EUROPE (wereldleider op gebied van luchtfiltrage), Camfill, Trox (Hepa elements).

Luchtfiltrage gaat niet zo goed met actieve kool. Donaldson heeft gepattenteerde materialen die een extreem hoge filtrage percentage bereikt (dit van zeer klein tot extreem groot).

Reageer