Simpele vraag over een site

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 79

Simpele vraag over een site

Hallo,

Op www.mijnsite wil ik een link zetten die verwijst naar een bestand die staat op mijnsite/downloads/blabla.avi

Dus je klikt dan op die link..en dan opent ie meteen dat bestand..

Moet ik dan op www.mijnsite/downloads een index.html aanmaken? en zo ja, hoe moet deze eruit zien..zodat ie meteen die file opent of download.

Sorry voor deze "beginners"vraag. :)

Berichten: 201

Re: Simpele vraag over een site

Bedoel je soms dat hij het bestand online opent (embed player) i.p.v. te downloaden? Zo niet dan weet ik mijn god niet wat je bedoelt :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Simpele vraag over een site

Als je direct naar de video verwijst, is dit niet nodig.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: Simpele vraag over een site

Als je direct naar de video verwijst, is dit niet nodig.
Het is allemaal opgelost. Ik had het voor 99% al goed geprogrammeerd. Voor zover je dit programmeren noemt. In ieder geval wist ik niet dat links op een of andere manier ook onderscheid maken uit hoofdletters. Dat was dus het uiteindelijk probleem.

In ieder geval bedankt,

Groeten

Berichten: 92

Re: Simpele vraag over een site

Als je een download directory hebt waar veel bestanden in staan dan zou ik er zeker een index.html in aanmaken. Als je dat niet doet creëer je een zogenaamde open directory. Op zich is daar niets mis mee maar als je dan surft naar www.mijnsite.be/downloads dan zie je direct een lijst van alle bestanden die daar in staan, en dat is misschien iets wat je niet wilt. Meestal wil jij zelf bepalen welke links je publiek maakt.

Als je de index.html plaatst dan moeten surfers op je site al de exacte naam van je bestand kennen om het te kunnen downloaden, en dan kan jij bepalen of je ze bekend maakt of niet.

plaats dus gewoon een lege index.html

Code: Selecteer alles

<html>

<body>

</body>

</html>
of laat die index.html direct doorschakelen naar je hoofdpagina:

Code: Selecteer alles

<html>

<head>

<meta http-equiv="REFRESH" content="0; URL=http://www.mijnsite.nl">

</head>

</html>

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Simpele vraag over een site

Een htaccess bestand is daar veel geschikter voor.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer