programma 3D-moleculen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

programma 3D-moleculen

Ik ben op zoek naar een programma om molecullen liefst zelf te bouwen en om hiervan later een 3D beeld te verkrijgen. Zoals altijd, heb ik dit programma liefst gratis, dus free- of shareware. :shock:

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: programma 3D-moleculen

Chem3d is een heel fijn programma. Het zit in Chemoffice van Cambridgesoft. Je kunt ook een demoversie downloaden, die tot 2 weken na registratie werkt.

http://chemstore.cambridgesoft.com/softwar....cfm?group=free

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: programma 3D-moleculen

persoonlijk gebruik ik Chemscetch, op aanraden van de leerkracht. Het is freeware, dus altijd te gebruiken, het werk lekker, als je door hebt hoe het werkt. En bij mij duurde dit niet lang.

http://www.acdlabs.com/download/

Mss vind je dit beter dan de andere optie.

Re: programma 3D-moleculen

laatste werkt wel, thanks. Alleen, op docu's zie je soms van die animaties. Die programma's zulle wrs wel niet gratis zijn?

Berichten: 510

Re: programma 3D-moleculen

En mocht dit programma niet gratis zijn, welk programma kan ik dan het best kopen?

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: programma 3D-moleculen

Voor het berekenen van vibraties in moleculen kun je Gaussian gebruiken. Het bijbehorende Gaussview, waarmee je de vibraties kunt visualiseren moet je er apart bijkopen. Gaussian is in de aanbieding voor de blijvende lage prijs van 2000 dollar. Als je er Gaussview bijkoopt, dan kost dat slechts 1000 dollar meer.

www.gaussian.com

Verder kun je erg mooie animaties met Diamond van Crystal Impact maken. Hiervan is een demoversie beschikbaar waarmee je bijna alles kunt doen wat je met de gekochte versie kunt. Je kunt alleen geen dingen opslaan, en bij de animaties zie je het logo in beeld. Hoewel je dit programma ook voor moleculen kunt gebruiken, is het in eerste instantie voor kristalstructuren bedoeld. Het is misschien niet direct voor een beginner bedoeld. Als je het wilt kopen, kost het slechts 998 euro.

http://www.crystalimpact.com/diamond/download.htm

Re: programma 3D-moleculen

Hey, ik had even een vraag. Op school gebruiken we een programma dat Structor heet. Dan kan je de computer koolstofbindingen laten maken en die kan je dan zelf benoemen. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand misschien waar ik dat programma kan vinden of wel alternatief goed is. Ik wil wel graag een gratis programma, freeware dus.

alvast bedankt :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: programma 3D-moleculen

Eek the Cat schreef:Voor het berekenen van vibraties in moleculen kun je Gaussian gebruiken. Het bijbehorende Gaussview, waarmee je de vibraties kunt visualiseren moet je er apart bijkopen. Gaussian is in de aanbieding voor de blijvende lage prijs van 2000 dollar. Als je er Gaussview bijkoopt, dan kost dat slechts 1000 dollar meer.

www.gaussian.com

Verder kun je erg mooie animaties met Diamond van Crystal Impact maken. Hiervan is een demoversie beschikbaar waarmee je bijna alles kunt doen wat je met de gekochte versie kunt. Je kunt alleen geen dingen opslaan, en bij de animaties zie je het logo in beeld. Hoewel je dit programma ook voor moleculen kunt gebruiken, is het in eerste instantie voor kristalstructuren bedoeld. Het is misschien niet direct voor een beginner bedoeld. Als je het wilt kopen, kost het slechts 998 euro.

http://www.crystalimpact.com/diamond/download.htm
;) :shock: ;) Wat een prijs!!!!!

Waarom kost dit zoveel?

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: programma 3D-moleculen

Bedrijfssoftware is nou eenmaal duur. ACD chemsketch bevat Chem3D waarmee je je getekende strukturen in 3D kan weergeven en ook kan laten bewegen.
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Berichten: 2

Re: programma 3D-moleculen

ik zoek eigenlijk een programa waar ik me formule in kan zetten en die er dan zelf een model van maakt weet iemand er daarr 1 van???

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: programma 3D-moleculen

Heb je de berichten hierboven gelezen? Daar staan er genoeg genoemd.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer