Springen naar inhoud

Waarom gebruikten ze kleine zwaarden?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 01 december 2004 - 16:41

waarom gebruiketen ze kleine zwaarden?

weet je miss een site waar ik die dingen kan vinden?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xardas

Xardas

• >100 berichten
  • 135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2004 - 18:56

Ik begrijp je vraag niet precies, maar houd maar eens een lange stok aan het uiteinde vast en maak er een flinke zwaai mee en doe vervolgens hetzelfde met een korte stok.

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2004 - 21:07

omdat je daarmee sneller kan slaan dan een groot en zwaar zwaard. En het ligt ook op de manier waarop je vecht.

De romeinen hadden over het algemeen ook redelijk kleine zwaarden. Die waren niet echt scherp, ze hadden alleen een goede punt. De romeinen staken de vijanden ergens, gaven een draai aan het zwaard zodat de bloeding niet meer zou stoppen en trokken het zwaard weer terug. dan viel de vijand neer en lag dood te bloeden of ze werden doodgetrapt door de troepen die over ze heen liepen. Als romein had het dus geen enkele zin om een lang zwaard te hebben.

Ook hadden ze schilden en lange grote zwaarden waren met een hand niet tot moeilijk te hanteren.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 december 2004 - 01:58

En ze vochten gewoonlijk in een formatie waarbij ze dicht bij elkaar stonden, dus weinig plaats hadden om uit te halen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

• Gast

Geplaatst op 07 december 2004 - 11:15

De cutlas,een marinesabel uit de achttiende eeuw was ook kort.Probeer eens te vechten met een lange sabel tussen de vallen en stagen van een zeilschip,dat intussen stond te stampen en te rollen.

Cmdr_Keen

Cmdr_Keen

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2004 - 23:23

weet je miss een site waar ik die dingen kan vinden?

Decoratieve zwaarden kan je vinden in speciale winkels. Meestal een soort van "hekserij" winkels. Ook kan je www.large.nl proberen.

Echte zwaarden vallen volgens mij onder de catagorie "verboden wapens"
I'm a man of few words and a thousand obsene gestures...

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2004 - 02:11

Kijk eens in de gouden gids bij smeden of siersmeden of zoiets. Of op een antiekveiling, maar het kortzwaard van een galjoensoldaat zul je daar niet aantreffen. :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

• Gast

Geplaatst op 08 december 2004 - 08:09

In onze tijd kun je ze nog gebruiken om blikjes te openen.Als ze nog van die goeie oude kwaliteit zijn.Op de rommelmarkt geraakt men ze aan de stenen niet kwijt.

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2004 - 11:56

www.mwart.com

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures