experiment antiseptische middelen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

experiment antiseptische middelen

Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een onderzoek naar antiseptische middelen in zeep, ik heb hier al best veel informatie over gevonden. Alleen zou ik het graag willen onderbouwen met een experiment(en), ik heb geen idee hoe ik dit aan zou moeten pakken. Dus hier is mijn vraag heeft iemand een idee? (hoeven natuurlijk geen hele proeven plannen te zijn maar op dit moment staar ik me een beetje blind op alleen die informatie die ik heb)

Alvast Bedankt!

Rina

Berichten: 64

Re: experiment antiseptische middelen

Wat wil je met je experiment bekomen?

Wil je de doeltreffendheid bekijken?

Of de effecten op de huid?

Als je doeltreffendheid wil bekijken dan is het mooiste de test van culturen nemen voor het wassen van de handen en daarna na het wassen.

Je kan dan eventueel experimenteren met de hoeveelheid ontsmettende stof in de zeep ... vanaf welk percentage ontsmettende stof bv heb je een effectieve zeep ...

Moet je uiteraard wel in staat zijn om de zeep zelf te maken ...

Re: experiment antiseptische middelen

Mij lijkt het wel leuk om beide te onderzoeken... Het zeep maken is inmiddels als wel gelukt.

Maar als je de effecten op de huid wilt bekijken, moet je dan niet een soort van proef op jezelf (of een ander) uitvoeren?

Re: experiment antiseptische middelen

Kan je nu al het antwoord geven op wat er uit het handenwassen experiment komt. Het is NIET wat je verwacht!

Berichten: 64

Re: experiment antiseptische middelen

Je zal in beide gevallen mensen nodig hebben die je helpen met de proeven.

In elk geval is het niet simpel om een experiment als effecten op de huid uit te voeren. Je moet veel mensen testen en gedurende lange tijd. Alles hangt dus af van hoe lang je experiment mag duren.

Hoe dan ook, het handen wassen en dan kweekjes maken experiment is een leuk experiment waar je behoorlijk snel resultaten bij kan behalen.

Uiteraard moet je wel zorgen dat je proefpersoon de handen GRONDIG wast en steeds volgens een zelfde techtniek.

Je zou eens te rade kunnen gaan bij verpleegkundigen in een ziekenhuis in de buurt of zelfs bij een laborant daar of de hygiënist. Ze zullen je zo al massa's nuttige info kunnen geven!

Reageer