Springen naar inhoud

God-(geklaagd)-gezever

• Log in om te kunnen reageren

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2004 - 11:40

Hallo,

Naar aanleiding van dit , doe ik een voorstel:
Misschien is het geen slecht idee om (eventueel met terugwerkende kracht) alle berichten die over god(en) gaan uit de discussies over wetenschappelijke onderwerpen te verwijderen en te plakken in een topic genaamd "Persoonlijke meningen over god(en)". Daar kan dan iedere (on)gelovige zijn ei kwijt zonder dat de andere onderwerpen er keer op keer mee moeten vervuild worden. Zo kunnen we in de toekomst vermijden dat polemieken, die vermoedelijk de meerderheid van de gebruikers in het geheel niet interesseren, uitzwermen over het gehele forum maar worden deze geconcentreeerd in één makkelijk negeerbaar topic.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 december 2004 - 17:43

Ik vindt dat die onderwerpen hier sowieso niet thuis horen. Ervaring leert dat deze discussies toch op niets uitlopen.

Er is veel niet begrepen over religie, dat is waar, maar ik vindt niet dat dat tot een discussie moet leiden. Mensen moeten
dat zelf maar voor zich zelf uitmaken, daar kan niemand bij helpen.

Ik sla zelf alles over wat maar een beetje op 'god' lijkt.
Dus van mij mag alles wel in een 'religieus geleuter' potje. Al heb ik het liever in www.religiedebat.nl dan is het helemaal uit 't zicht.

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 december 2004 - 17:47

ik ben het hier ook mee eens. het is zelfs al meermaals gebleken uit topics over god of geen god dat dit niet met respect kan gebeuren. en als je dat al niet kan, zwijg dan aub: godsdienst veroorzaakt al genoeg oorlog.

de dag van vandaag zijn er heel veel meer spirituele foria (DePurpereWolf noemde er eentje), discuteer daar je geloofsding en laten we het in een wetenschapsforum over meer wetenschappelijke dingen hebben.

als ik me niet vergis zijn er zeker een 3tal onderwerpen die vanaf het begin over godsdienst gaan + dan heb je nog in zeer veel topics (bv evolutie) waar men snel overgaat in een discussie over geloof. Wil je over god praten of mensen bekeren in eender welke richting: zoek een geschikt forum :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2004 - 18:05

Ik vindt dat die onderwerpen hier sowieso niet thuis horen. Ervaring leert dat deze discussies toch op niets uitlopen.

Persoonlijk vind ik dit geen reden om de discussie niet te voeren. Maar of ze hier moet, dat moet je zelf maar over beslissen.
Maar het is toch godsdienstwetenschap. Dus ik zou toch niet alles over geloof en God gewoon verbannen. Er zijn daar ook onderwerpen bij die echt interessant zijn.

En als religie niet mag, wat dan met filisofie, want religie is ergens, volgens mij, een soort van filisofie. Of met sociale problemen. Zal ook vaak niet tot een goed eind komen vrees ik. Omdat ook ieder op dat vlak er anders over denkt.

er moet toch iemand moeilijk doen.

Cerano

Cerano

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 december 2004 - 18:06

ik vind dat ook op sommige disquisies lopen tot ruzies uit. niet hier geloof ik maar over de hele wereld in de 2e wereld oorlog werden de joden ook vermoord door hun geloof, ik wil niet meer van die disquisies komen over god :shock:

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2004 - 11:22

Ik vindt wel dat de discussie over God gevoerd mag worden (Ik erger me al eens graag). Maar dit moet inderdaad tot één of twee topics beperkt blijven. En stel dus voor dat in andere onderwerpen deze discussies door de moderaoren resoluut worden afgeblokt.
Misschien zou het wel van wat meer respect getuigen als we deze discussies dan bij algemeen zetten ipv theorie ontwikkeling.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 12:27

Misschien een apart subforum "Religie en Filosofie"? Daar staat het misschien beter dan onder Algemeen of Niet-Technische Wetenschap.

Ik vind geloofsdiscussies wel degelijk interessant, er wordt hier toch op een normale manier over gepraat? Ik zie het niet ontaarden in scheldpartijen of oeverloze welles/nietes herhalingen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 12:33

Misschien een apart subforum "Religie en Filosofie"? Daar staat het misschien beter dan onder Algemeen of Niet-Technische Wetenschap.

Dit is misschien wel een goed idee, omdat alle andere fora dan schoon blijven van dit soort topics.

Eigenlijk net zoiet als Theorie-ontwikkel forum.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 12:43

Ik vraag me af of er wel genoeg threads zijn die daar op hun plaats zouden zijn, om hier speciaal een nieuw subforum voor te openen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Bro

Bro

• >1k berichten
  • 1072 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 12:56

Ik heb de vraag bij de moderators neergelegd en binnenkort komen we met een oplossing.

Bro

Bro

• >1k berichten
  • 1072 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 16:57

Er is een apart topic gemaakt voor religie:

Het topic is hier te vinden.

Het discussiëeren in een ander topic is niet meer toegestaan.

Luke

Luke

• >250 berichten
  • 283 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2004 - 16:59

Dan moet dat wel in de forumregels gezet worden.

Gamer

Gamer

• >250 berichten
  • 381 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2004 - 17:03

En een sticky worden,niet?

Bro

Bro

• >1k berichten
  • 1072 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2004 - 17:48

Dan moet dat wel in de forumregels gezet worden.

Daar zijn we mee bezig

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures