Springen naar inhoud

[medisch] Eigen lab bouwen

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 04 december 2004 - 15:46

Ik had een vraag. Ik zit in het eerste leerjaar van medische laboratorium techniek ( MLO) en nu hebben we de opdracht gekregen om een eigen lab te bouwen. Nu klinkt dat interessanter dan het is. Ik moet samen met nog 9 andere leerlingen 3 proeven uit voeren die te maken hebben met een medisch lab. Dus een bloed proef een urine proef en we gaan als het mogelijk is en niet te lang duurt paracetamol maken.. Het moeten simpele proeven zijn die we mbv van het materiaal dat op school te verkrijgen is uitgevoerd kunnen worden.. Hiervoor zijn we op zoek naar voorschriften om die proeven uit te voeren.. Bij bloed zaten we te denken aan HB of bloedgroep en glucose of eiwitten. Nu is mijn vraag hebben jullie of weten jullie waar ik vvorschriften kan krijgen voor eiwit bepalingen???

Dank jullie groetjes van Tabitha

edit by moderator (Noortje): email adres verwijderd: we zitten op een forum!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

methaangas

methaangas

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2004 - 18:47

Nog een simpel proefje: de hematocrietwaarde bepalen, met een simpele centrifuge heb je al genoeg...

kristine

kristine

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2005 - 14:28

idd. Hematocriet is een simpele proef, maar wel belangrijk. Wij hebben 'm 2 weken geleden gedaan. (2,5e jaars MLO-Algemeen. dit jaar net medisch gekregen).

Ook een bloedgroep bepaling is niet lastig. een analysekitje en een centrifuge. Meer heb je dan ook niet nodig.

Verder kan je bij urine onderzoek een strip-analyse doen. Het is puur kwalitatief, wat zit er in of niet.

Voor de voorschriften: Heb je geen boek ofzo waar voorschriften in staan? Of kan je geen 2e jaars vragen?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures