Een chat

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Een chat

beste beheerder


het leek me wel een leuk idee om aan dit forum een chat te maken.

zo kunnen we dirict informatie uitwisselen en discusieren en hoeven we niet elke keer te wachten tot dat er iemand andwoort om onze post.

ik hoop dat er een caht komt


groetjes roosje

Berichten: 16

Re: Een chat

mij lijkt het wel leuk om een soort chatroom te maken met allerlei disquisies.

ik heb JA gestemd


Groetjes Cerano

Berichten: 108

Re: Een chat

ik heb neen geantwoord:


- een chat is alleen bruikbaar om korte zinnen tegen elkaar te zeggen, niet om te discussieren over een of andere kracht, of wat dan ook, dat kan evengoed in een topic gebeuren

- het neemt alleen maar meer laadtijd in beslag, plus ook waarschijnlijk ruimte van de upload en download van dit forum (soms wil hij niet openen en ik veronderstel dat het daaraan ligt)


volgens mij past het hier gewoon niet direct, ik vind het goed zoals het nu is


greetz

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Een chat

ik heb ook neen gestemd mede om de redenen die dreams aangaf (alleen van dat laatste weet ik niets af), maar ook omdat bij een chat je enkel mee kan doen aan een discussie als je kan inpikken waarover het gaat + als je er iets over weet. anders zit je daar maar wat te lezen en dat kan evengoed op een forum. Bij een chat kunnen dingen ook niet bewaard worden zoals bij een forum. Bij zeer interessante discussie is dit zonde, maar ook bij veel gestelde vragen.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Een chat

een chat is zeer handig, maar niet om vragen op te lossen. Want net als jij iets wil vragen over wiskunde, zijn alle wiskunde genies bezig en krijg je ook geen antwoord.


Het best wat je kunt doen met een chat is zeveren over van alles, en overleggen om bepaalde dingen te organiseren. Of zo.


En daarvoor heb je geen officiële tussen komst van de beheerder nodig. Gewoon een IRC kanaal aan maken, en dan vragen om een sticky in AD en het kan werken. Zorg er wel voor dat je eerst genoeg interesse hebt voor z'n chat. En voor een werkend chanel.


P.S. vergeet niet dat niet iedereen op diene chat gaat komen. Officiële dingen kunnen dus niet langs daar.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Een chat

Ik stem voor. Verder Agree @ NASE :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Een chat

Ik heb dit idee vorige maand ook voorgesteld aan de moderatoren, maar we hebben er uiteindelijk vanaf gezien.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Een chat

Ik zie persoonlijk het nut daar niet zo van in, voor een forum als deze. Immers, we willen graag (dacht ik) dat mensen later nog antwoorden op vragen kunnen terugvinden. Als ze allemaal doorelkaar staan in een mega blog-file (of erger: als het chat-transcript na een bepaalde tijd gewist wordt), dan verdwijnen er waarschijnlijk goede antwoorden en interessante vragen. Ik heb dus 'nee' gestemd.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Een chat

Ik zie persoonlijk het nut daar niet zo van in, voor een forum als deze. Immers, we willen graag (dacht ik) dat mensen later nog antwoorden op vragen kunnen terugvinden. Als ze allemaal doorelkaar staan in een mega blog-file (of erger: als het chat-transcript na een bepaalde tijd gewist wordt), dan verdwijnen er waarschijnlijk goede antwoorden en interessante vragen. Ik heb dus 'nee' gestemd.


Daar heb je een punt,maar misschien moeten we de chat van een gezellig standpunt bekijken: dus een chat niet alleen voor wetenschap maar ook voor gewoon praten.

Berichten: 510

Re: Een chat

Daar heb je een punt,maar misschien moeten we de chat van een gezellig standpunt bekijken: dus een chat niet alleen voor wetenschap maar ook voor gewoon praten.
Daar heb je msn voor :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Een chat

Maar heeft iedereen hier dan wel msn?

Berichten: 510

Re: Een chat

De mensen die geen msn hebben zullen waarschijnlijk ook hier geen behoefte hebben om te chatten met anderen. En op de vraag of iedereen msn heeft, geen idee, moet je even in het profiel kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Een chat

Laat ik het zo vragen : is het een grote moeite om het forum een chat te geven?


Zo niet) dan maak je een chat,en kijkt effe hoe het loopt


Zo wel) :shock: Wacht ik tot de poll klaar is..

Berichten: 142

Re: Een chat

ik heb nee gestemd, een chat is voor de gezelligheid en niet handig in geval van discussie, aangezien je te snel antwoord en niet nadenkt (kan op een forum ook wel :wink: )


maar als je ff kijkt naar de opzet van www.wetenschapsforum.nl afgezien van de naam al past een chat-box hier gewoon niet, wil je wel een chat-box dan zul je een hele overstap moeten maken naar een andere website, met een frontpage waar je bijvoorbeeld a la FOK! de nieuwsberichten kan laten weergeven, een chat-ruimte, bestandenarchief (met artikelen, mini-cursusen) en het forum zelf dan...


de vraag is of hier tijd/geld/animo voor is

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Een chat

Ik heb ook het idee dat een chat geen gewenste uitbreiding van het forum is. Het zal niet eens al te moeilijk zijn om het te installeren, en als je dat doet zal het zelfs nog wel aanslaan ook (er zijn altijd wel wat mensen op het forum). Desondanks lijkt het me niet wenselijk. Het forum heeft een wetenschappelijke inslag. Een chat zal mijns inziens afbreuk doen aan de inhoud. Het lijkt me gewoon niet de bedoeling dat wetenschapsforum.nl een gezelllige chatbox wordt. Daarvoor kan je bijvoorbeeld al naar www.tmf.nl
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer