Transseksuelen in de sport

Moderator: Rhiannon

Berichten: 510

Transseksuelen in de sport

Stel dat bij de Olympische Spelen in 2006 enkele transseksuelen meedoen, laat ik zeggen enkele mannen die zich tot vrouw hebben omgebouwd. Zowel lichamelijk als qua kledij zijn ze omgebouwd. Vinden jullie dat deze mensen bij de vrouwen mee moeten doen of bij de mannen? Of mogen ze uberhaubt niet met de Spelen meedoen?

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Transseksuelen in de sport

:shock: LOL ,wat een grappige vraag.Bij de vrouwen.Daar voelen ze zich het meeste thuis.

Berichten: 510

Re: Transseksuelen in de sport

LOL ,wat een grappige vraag.Bij de vrouwen.Daar voelen ze zich het meeste thuis.
Maar deze omgebouwde mensen beschikken wel over mannelijke organen, spieren e.d. Dus zullen ze met kop en schouder boven de vrouwen uitsteken. Kijk maar de wereldrecords op de 100 meter hardlopen, bij mannen is dit volgens mij 9.78 seconden en bij de vrouwen in de 10 seconden.

Berichten: 142

Re: Transseksuelen in de sport

met de vraag: "Wat voor geslacht staat in hun paspoort?" heb je de vraag beantwoord, want ik neem aan dat dit een bepalende factor is, nou vraag ik me af of je je geslacht in je paspoort kan wijzige :shock:

rare maar interesante vraag :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Transseksuelen in de sport

er is wel eens een discussie over gaande geweest. Zo zijn er ook vrouwen die fysiek en mentaal vrouwelijk zijn, maar wel een X en een Y- chomosoom hebben. Door een (nogal forse) fout in de hormoonhuishouding zijn de mannelijke kenmerken nooit ontwikkeld. Deze vrouwen zijn niet vruchtbaar, de eierstokken zijn niet ontwikkeld, evenals de eilieders en de baarmoeder volgens mij. Men heeft besloten deze vrouwen toe te laten tot de vrouwenafdelingen.Transsexuelen hebben inderdaad nog steeds vele fysieke kenmerken van hun "vorige" geslacht. Ze zouden denk ik ook bij die groep worden ingedeeld.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Transseksuelen in de sport

LOL ,wat een grappige vraag.Bij de vrouwen.Daar voelen ze zich het meeste thuis.
Maar deze omgebouwde mensen beschikken wel over mannelijke organen, spieren e.d. Dus zullen ze met kop en schouder boven de vrouwen uitsteken. Kijk maar de wereldrecords op de 100 meter hardlopen, bij mannen is dit volgens mij 9.78 seconden en bij de vrouwen in de 10 seconden.


Ja da's waar. :shock: Dan moet er een speciaal onderdeel voor hun komen!Da's een oplossing

Berichten: 510

Re: Transseksuelen in de sport

Dus we hebben nu de Olympische Spelen, de Paralympics en dan moeten er ook nog spelen komen voor travistieten :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Transseksuelen in de sport

:shock: Ja de vraag is ,is er wel vraag naar? Willen travestieten aan de olympische spelen meedoen?

Re: Transseksuelen in de sport

Wie ligt daarvan wakker ?

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Transseksuelen in de sport

K.Jansen misschien?

Berichten: 510

Re: Transseksuelen in de sport

Nee, ik slaap de laatste perfect, maar dat terzijde. Ik was gewoon benieuwd of iemand hier een antwoord op wist, maar blijkbaar is dat niet zo

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Transseksuelen in de sport

Nou tjek dit: (Bron: een of ander forum wat ik met google vond,maar dat terzijde)

"Het ziet er naar uit dat er geen transseksuele atleten zullen deelnemen aan de komende Olympische spelen. De beslissing over hoe lang transseksuele atleten na een geslachtsveranderende operatie moeten wachten vooraleer ze kunnen deelnemen aan de Olympische spelen is uitgesteld.

Vorig jaar november stemde het Internationale Olympische Comité ermee in om transseksuele atleten deel te laten nemen aan de Olympische disciplines. Tijdens de periode dat er, na een geslachtsoperatie, gevolgen van de hormonentherapie zijn mag er niet worden deelgenomen. Over de duur van deze periode geraakte het IOC het niet eens.

Een van de bekendste transseksuele atleten uit de sportgeschiedenis is Renee Richards -- als man Richard Raskin. Zij nam in de jaren zeventig deel aan het internationale proftenniscircuit.

Tot en met de Winterspelen van Nagano in 1998 controleerde het IOC tijdens de Spelen regelmatig het geslacht van deelnemers. Deze tests waren zeer controversieel. "

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Transseksuelen in de sport

Hier is korfbal voor uitgevonden.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Transseksuelen in de sport

Hier is korfbal voor uitgevonden.


Huh?Pardon :shock:

Berichten: 510

Re: Transseksuelen in de sport

Bij korfbal spelen mannen en vrouwen gemixed.

Reageer