Springen naar inhoud

conserved regions

• Log in om te kunnen reageren

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2006 - 11:41

Ik ben net op genetica (nouja chromatine) congres geweest, en daar werd nogal vaak verteld: regions conserved all the way back to.. chicken, of yeast.. etc.

Mijn vraagje hierbij was: hoe zit die indeling? wat is "onderaan"? yeast of bacterien?
En daarna: worm (c. elegans), vlieg (drosophila), en eerst de vis en dan de muis? en van de muis naar steeds groter /primaatachtiger dieren, tot je bij de mens komt?

Zit er iets kroms in mn redenering, zitten er gaten in (dat zeker) zou je me dan even kunnen helpen?

ps: ja dit is dus evolutionaire vraag, en svp geen discussie over het al dan niet bestaan van evolutie, ik wil gewoon weten als er genetische regios bewaard zijn gebleven/gelijk zijn, helemaal terug naar de vlieg, of een vis dat dan wel of niet heeft...
"all the way back to dog".. hebben tijgers/katten dit dan ook? of zitten die lager?
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 november 2006 - 11:50

Daarvoor moet je in een phylogenetische stamboom kijken.
"Meep meep meep." Beaker

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2006 - 11:52

oke! dat woord moet je maar net kennen.. helaas vind ik wel een paar tegenstrijdige dingen, maarja, ook die verschillende vertakkingen maken veel duidelijk. thx!
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Archeopteryx

Archeopteryx

• >250 berichten
  • 590 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2006 - 17:58

Er is een groots project gestart om alle organismen in de ťťn fylogentische boom te classificeren: www.tolweb.org.

Woese boom voor een algemeen overzicht van al het leven.

Boom van het dierenrijk

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2006 - 18:17

waar zijn die bomen eigenlijk op gebaseerd? op welke grond hebben ze de links gelegt?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Archeopteryx

Archeopteryx

• >250 berichten
  • 590 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2006 - 18:29

Deze bomen worden over het algemeen gemaakt aan de hand van genetische informatie. Zo is de woese-boom gebaseerd op ribosomaal RNA, gewoon DNA werkt ook uitstekend (coderende of niet-coderende regio's), er zijn ook wel bomen die gebaseerd zijn op de aminozuurvolgorde van het eiwit cytochroom C.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures