waarom natuurkunde studeren?

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 10

waarom natuurkunde studeren?

ik ben een laatstejaars student in het middelbaar onderwijs, en ik zou graag volgend jaar natuurkunde gaan studeren

ik twijfel alleen nog omdat ik niet weet wat mijn mogelijkheden zijn na die studies, als je weet dak ik lesgeven niet echt zie zitten

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: waarom natuurkunde studeren?

Je kan Natuurkunde kiezen als de volgende termen bij je passen.
  • Veel huiswerk, er is altijd meer huiswerk, als natuurkundige heb je een honger naar kennis die niet te stillen is.
  • Weinig sociaal leven, zie ook term één, je kunt gewoon moeilijk in een bar over de Heizenberg vergelijking praten. Laat staan de navier-stokes-vergelijkingen oplossen voor een vloeistof door een sproeistuk.
  • Ook na dat je bent afgestudeerd moet je doorleren. Je weet namelijk nooit alles, en omdat je dat wel wil, leer je altijd maar door.
  • Je wordt vroeg kaal, dat schijnt er bij te horen. Ik weet niet waarom.
  • Je kunt geweldig kaart lezen.
  • Problemen oplossen wordt een van je specialiteiten. De uitspraak 'ik zie het probleem niet' zul je vaak moeten uiten.
  • Ben bereidt altijd maar de vraag te beantwoorden wat een natuurkundige doet. Dit is namelijk niet makkelijk uit te leggen, het komt op dit neer: "Een natuurkundige lost problemen op.".
  • Je gaat pas meer verdienen als een econoom, als je ook daadwerkelijk een van de beste bent. Je kan dan extra inkomsten uit patenten halen, en dat kan wel wat opleveren. Maar voordat, verdien je niet veel in vergelijking met je opleiding.
  • Natuurkunde is zo breedt, je bent overal inzetbaar. Van IT naar Werktuig en van chemie naar electro.
Kan iemand deze lijst nog aanvullen? 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: waarom natuurkunde studeren?

Aanvullen:
  • Het geeft een leuk effect als mensen in de trein over je schouder mee (proberen te) lezen over relativiteits theorie en dergelijke.