Kippenvel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Kippenvel

Waarom nu precies krijgen wij mensen geen kippevel op ons gezicht ? :)

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Kippenvel

Waarom nu precies krijgen wij mensen geen kippevel op ons gezicht ?   :)
kippevel zorgt ervoor dat je haartjes overeind gaan staan die zo zorgen voor meer isolatie, de weinige donzige haartjes op het gezicht doen dat lang niet zo effectief als die op de armen en benen, die veel langer zijn.

Dan kun je je afvragen: jamaar en een baard dan?! maar baardhaar is een ander soort haar dan op de armen en benen, maar vergelijkbaar met dat op oksels en schaamstreek, en daarbij werkt dit effect niet. Waarom? tja, mischien zijn deze haren te zwaar om "overeind" te gaan staan, en als je t natuurlijk laat groeien ook te lang. je krijgt ook geen kippevel op je handen en voeten toch? en volgens mij (iig ik niet) ook niet op je rug.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Kippenvel

Ik dacht ook dat ons hoofd ook beter verwarmd is dan onze armen en benen, ons hoofd (en onze buik) hebben namelijk 37°, onze armen en benen zijn een paar graden lager. Onze hersens zorgen voor heel wat warmte, maar ook een goede doorbloeding denk ik.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 12.262

Re: Kippenvel

De evolutionaire reden is, denk ik, vooral te zoeken in de noodzaak. Armen en benen hebben relatief veel oppervlak (lang en dun), en koelen dus heel snel af.
Victory through technology

Reageer