Videoclip i-net downloaden, mogelijk?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 767

Videoclip i-net downloaden, mogelijk?

Er staan vaak op i-net filmpjes die in een pop-up worden weergegeven. Kan je zo'n fimpje ook op je harde schijf krijgen?. b.v. zoals bij de NOS: http://www.nos.nl/nos/voorpagina/ daarbij staat ook audio en video, een dergelijk filmpje wordt weergegeven in een pop-up en ik wil graag een dergelijk filmpje downloaden omdat hier bekenden van mij in voor komen. kan dit? en hoe doe ik dit?. alvast bedankt

Berichten: 8

Re: Videoclip i-net downloaden, mogelijk?

Net zoals met animaties in flash van internet is het waarschijnlijk alleen mogelijk als je er een speciaal rip-programmaatje voor hebt. Dus het zal niet makkelijk worden. Is het geen optie om een mailtje te sturen naar de NOS met het verzoek of je het filmpje mag hebben? Uiteraard vergezeld van de nodige toezeggingen dat je het niet voor commercieel gebruik etc. gaat toewenden...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Videoclip i-net downloaden, mogelijk?

Wat je misschien kunt doen is het volgende: Voordat je de website benadert leeg je je temporary internet files (simpelste is via internetopties, tijdelijke internet bestanden, bestanden verwijderen). Dan gan je naar de website en opent de link met het filmpje of muziekje. Als dit gedownload is ga je naar de map met tijdelijke internet bestanden. Waar deze staat is afhankelijk van je windows-versie. Bij XP is dat: c:Documents and settings(jouw gebruikersnaam)Local SettingsTemporary Internet Files. Deze bestanden sorteer je op type, je scrollt naar het type bestand toe (wmv, mpg, avi oid) en dan vindt je waarschijnlijk het bestand daar terug.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 3.165

Re: Videoclip i-net downloaden, mogelijk?

Flashfilmpjes kan je wel opnemen. Je kan voor de nieuwe IE een extensie downloaden waarme je flashfilmpjes kan opnemen. Ik weet niet ofdat zo'n tool ook voor video bestaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Videoclip i-net downloaden, mogelijk?

Of kijk in de page source, daar staan soms gewoon links naar het betreffende .avi of .mpg of .wmv of .swf bestand. Die URL kun je dan gewoon downloaden.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer