opzegging contract

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

opzegging contract

Ik zit midden in een sollicitatieprocedure. Ga as maandag al mijn 3e gesprek in vrijwel direct gevolgd door een arbeidsvoorwaarden gesprek. Dus het is redelijk serieus deze baan.

Nu is mijn huidige situatie het volgende:

Ik werk al ruim 6 jaar voor dezelfde baan op basis van een oproepbasiscontract/ 0-uren contract. Ik maak dus uren naar gelang er werk is. Prima contract als student natuurlijk zowel voor bedrijf als werknemer.

In die 6 jaar heb ik gemiddeld tussen de 20 en 40u per week gedraaid.

Laatste 3 maanden 40-50 u per week. Genoeg werk, te weinig personeel.

Nu weet ik dat voor werknemers geldt dat je recht hebt op het gemiddeld aantal uren over de laatste 3 maanden genomen zodat je werkgever je er niet zomaar uit kunt zetten.

Maar nu wil ik natuurlijk zsm aan mijn nieuwe mogelijke baan gaan beginnen.

Standaard heeft iedere werknemer een opzegtermijn van 1 maand.

Geldt dit nu ook voor oproepkrachten ? Kan ik nu zeggen sorry maar jullie kunnen mij niet meer (volledig) oproepen ? En kan dit per direct of na 2/3 weken ?

Of kan een werkgever me ook verplichten het gemiddeld aantal uren te maken over de afgelopen 3 maanden ?

in het kort :) .

Kan ik per direct weg ?

En omdat ik er natuurlijk al 6 jaar zit en ook met plezier gewerkt heb zeg ik niet 'houdoe en bedankt' maar wil ik ook niet tot 1 januarie verplicht daar vast zitten voor die 40-50u in de week :) .

wie o wie kan mij hiermee helpen ?

Ik kan er namelijk nog niets concreets vinden op internet.

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: opzegging contract