Vista video card driver

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 201

Vista video card driver

Hey,

Ik heb een ATI RADEON X600 256 MB Hypermemory kaart. Nu gebruik ik sinds kort de Windows Vista beta (wat allemaal heel stabiel loopt). Alleen heb ik een driver nodig voor windows vista. Ik heb al gegoogled alleen ik kwam op ati sites waar authorisation required is. Deze kaart is inmiddels al verouderd maar de driver zou deze ook moeten ondersteunen.

Kan iemand mij helpen met een driver?
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Vista video card driver

Plug and Play is dus ter ziele.........

Vista hoort minimaal die drivers zelf op te halen en in het systeem te installeren.

Misschien kun je een briefje naar Bill Gates sturen?

Of beter naar de Europese Commisie wegens foutieve produktondersteuning.

Kunnen ze Microsoft een boete gaan opleggen....

Want als je een OPERATING systeem verkoopt moet je zorgen dat de operating ook functioneert.

Zou van de gekke zijn dat straks alle mensen nieuwe computers en kaarten e.d. moeten aanschaffen.

Ik heb nog windows 98 en nog wat...

alle oude apparatuur functioneert.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 4.546

Re: Vista video card driver

Plug en Play? bedoel je dat je dus geen driver nodig hebt ofzo? nou dat bestaat al laaaaaang niet meer :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 201

Re: Vista video card driver

Ik heb een gratis Windows Vista Beta, omdat ik niet gelijk een nieuw besturingssysteem aanschaf voor over de 100 euro. Maar ik kreeg in ieder geval een OpenGL error.

Screenshot: http://img236.imageshack.us/img236/8070/op...nglerroryh0.jpg
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Vista video card driver

@Schwartz

Voor je wat gaat afbreken moet je weten waarover je praat, het hoofdpunt is dat windows vista nog helemaal niet te koop wordt aangeboden. Enkel de beta is beschikbaar. Ten tweede gaat het hier over een issue die handelt over drivers van ATI die geen OpenGL ondersteunen. Zoek maar even in google en je vind direct waarom.

@Rammelslakje

OpenGL zou normaal niet meer ondersteund worden in windows vista, daarom hebben de ATI drivers er ook geen OpenGL meer inzitten (die van nvidia trouwens ook niet). Alles in windows vista werkt via directx, er is een work-around om toch OpenGL te laten draaien onder vista maar dan moet je de aeroglass look uitschakelen en enkele settings aanpassen + aangepaste OpenGL driver installeren.

Directx zou normaal heel binnenkort alle commands van OpenGL direct moeten kunnen vertalen naar directx (sommige mensen zeggen dat dit de performantie wel negatief zou kunnen beïnvloeden, maarja daar moeten we dan maar met leven :) ). Maar de beta heeft hier nog geen ondersteuning voor.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Vista video card driver

Bij windows moeten ze het zelf maar weten toch...

Je heb zelf het recht om altijd een ander operating systeem te gebruiken.

Er geldt wel:

Als je eerst de muizen kaas gaat voeren en dan de kaas weglaat zit je wel met een probleem.

Dit kun je verhelpen door katten te installeren maar die zijken de boel weer onder waardoor er weer een poetser moet komen die weer betaald moet worden.

Met andere woorden:

Denk na voordat je een systeem toelaat tot het geheel.

Nu gaan ze straks bij Vista weer goochelen met patches en andere ongein waardoor software straks weer constant vastloopt.

Heb hier nu constant problemen.

Dus ik schakel binnenkort misschien over op een ander operating systeem.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Reageer