Streptokokken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 36

Streptokokken

weet iemand wat streptokokken zijn??

de opa van een vriendin van mij heeft dat, en ze weet niet wat er nou aan de hand is.. :shock:
als plan a niet werkt en plan b ook niet, ga dan verder met de rest van het alfabet

Berichten: 510

Re: Streptokokken


Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: Streptokokken

danku.. weet iemand ook of het te behandelen is?? dat kan ik zo niet vinden..
als plan a niet werkt en plan b ook niet, ga dan verder met de rest van het alfabet


Re: Streptokokken

Met zo'n probleem gaat men naar de dokter.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Streptokokken

vermits er een diagnose is, vermoed ik dat dat gebeurd is :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Streptokokken

Volgens mijn boek:"microbiologie"

Als voornaamste patogene soort bij de mens kent men Streptococcus pyogenes.Deze microbe kan de meest uiteenlopende ziekteverschijnselen bij de mens verwekken,zoals otitis,sinusitis,mastoiditis,pneumonie,roodvonk,angina en neveninfecties bij acute reuma.

Een echt lieve heer beestje.

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Streptokokken

Streptococcen (met een c, helpt bij het googlen) zijn vrij algemene en veel voorkomende bacterien. Maar je hebt er ook die pathogeen zijn. Dus ziekteverwekkend ;) De bekendste is inderdaad Streptococcus pyogenes.

Die veroorzaakt een zooi aan infecties overal in het lichaam. Van vrij onschuldige tot hele serieuze, al naar gelang de plek van de infectie.

Dus met de info die jij ons geeft kan ik weinig. Kan je iets meer over de ziekte vertellen? Waar zit ie, hoeveel last heb je er van. Dat soort dingen.

Tegen Streptococcen zijn overigens goede antibiotica kuurtjes... :shock:
I'm a man of few words and a thousand obsene gestures...

Re: Streptokokken

Wat ik weet komt uit mijn boek.Ik ben alleen maar iemand die nu en dan eens iets lees over microbiologie.

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Streptokokken

Wat ik weet komt uit mijn boek.Ik ben alleen maar iemand die nu en dan eens iets lees over microbiologie.


Je info klopt anders uitstekend :shock: Ik vroeg de TS om meer uitleg te geven... ;)
I'm a man of few words and a thousand obsene gestures...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Streptokokken

roger schreef:Volgens mijn boek:"microbiologie"

Als voornaamste patogene soort bij de mens kent men Streptococcus pyogenes.Deze microbe kan de meest uiteenlopende ziekteverschijnselen bij de mens verwekken,zoals otitis,sinusitis,mastoiditis,pneumonie,roodvonk,angina en neveninfecties bij acute reuma.

Een echt lieve heer beestje.


ik bedoelde: als je weet wat de veroorzakers zijn, zal een persoon met kennis van zaken (een dokter) wel een diagnose gesteld hebben.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Streptokokken

Ik veronderstel dat zoiets met antibiotica wordt bestreden.Het zou echter dom en onverantwoordelijk zijn hier doktertje te willen spelen.Alleen een dokter met veel ervaring kan misschien zeggen wat er juist aan de hand is,en dan nog.Soms moet men eerst een reincultuur bekomen van de bacterie,om te weten met wat men te maken heeft.Dan pas kan men beslissen hoe men de zaak zal aanpakken.Niet alle antibioticas werken even goed en moeten nog door het lichaam van de patient aanvaard worden.Sommige nevenwerkingen zijn erger dan de ziekte.Er zijn honderd en één factoren,die bepalen ofdat de behandeling met succes verloopt of niet.Zoals Noortje schrijft zal er hier wel een deugdelijke diagnose gesteld zijn.Alles wat we hier kunnen doen is,het beste wensen.

Re: Streptokokken

Streptococcen is een gram-positieve bacterie. Er zijn inderdaad verschillende soorten streptococcen waarbij de S. Pyogenes één van de meest bekende is. Maar er is ook de S. Pneumoniae, S. Agalactiae, enz...

Via bloedafname en een cultuur kan men weten welk antibiotica te gebruiken. Het zal sowieso een AB zijn voor gram-positieve coccen.

Berichten: 1

Re: Streptokokken

Hallo iedereen,

Heeft een van jullie misschien weleens gehoord van

een van deze vormen van streptokokkus:

- acidominumus

- anginosus.


Mijn vader heeft deze 2 waarschijnlijk in het ziekenhuis opgelopen..

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Groetjen Chantal

Reageer