Springen naar inhoud

1200e afgeleide berekenen

• Log in om te kunnen reageren

iris

iris

• >100 berichten
  • 156 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2006 - 13:44

Daar ben ik weer met weer wat andere problemen (ja bijna tentamens..):

De functies f en q op R worden gegeven door f(x)=x≤sin(x) en g(x)=1200e afgeleide van f(x). bepaal g(0).
Wat ik dacht, is ik leid f(x) een aantal keer af en probeer een regelmaat te vinden. Die regelmaat is echter heel lastig te vinden en er zijn een aantal dingen die ik gewoon niet kan verklaren (in die reeks afgeleiden) is er misschien een andere manier om dit op te lossen? Of is dat echt de enige manier?
huh?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2006 - 16:25

De functies f en q op R worden gegeven door f(x)=x≤sin(x) en g(x)=1200e afgeleide van f(x). bepaal g(0).
Wat ik dacht, is ik leid f(x) een aantal keer af en probeer een regelmaat te vinden. Die regelmaat is echter heel lastig te vinden en er zijn een aantal dingen die ik gewoon niet kan verklaren (in die reeks afgeleiden) is er misschien een andere manier om dit op te lossen? Of is dat echt de enige manier?

Ik zal je een hint geven: probeer eerst de algemene uitdrukking voor de n-de afgeleide van het product van twee functies te vinden.
Vul hierin vervolgens de twee functies x≤ en sin(x) in. Als het goed is zul je nu merken dat de meeste termen in je uitdrukking nul op zullen leveren.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

iris

iris

• >100 berichten
  • 156 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2006 - 16:47

ik was al achter de formule van Leibniz inmiddels, als je daarop doelt. Maar ik kom er dan nog steeds niet uit..
huh?

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 november 2006 - 17:23

De formule van Leibniz:
LaTeX
met
LaTeX , LaTeX en LaTeX
Omdat de derde afgeleide en hoger van f gelijk is aan nul kun je de meeste termen dus vergeten:
LaTeX
LaTeX

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 06 november 2006 - 16:56

In eerste instantie dacht ik: Evilbro heeft al geantwoord! Dus OK!
Maar bij nader inzien toch de vraag aan iris: Wat heb je zelf al opgeschreven?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures