Wie kent er een goede tekenopleiding?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 536

Wie kent er een goede tekenopleiding?

Wie kent er een goede Teken-opleiding?

Ik heb al veel naar informatie gezocht, maar wordt er niet veel wijzer van.

Dus als een van jullie iets weet, of uit eigen ervaring iets kan melden...graag.

Ik ben dus echt op zoek naar een voltijd opleiding (dus i.p.v. mijn huidige studie), geen NTI dus, het liefst hogeschool.

Over de inhoud, ik zoek een opleiding die het meest gericht is op het tekenen, dus niet media-technologie of dat soort studies. En als het kan ook niet zo'n school waar je bijna geen lessen volgt, waar ze 24/7 projecten hebben, ik wil echt wat leren.

Danku!

1

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

Tja, welke kant wil je ermee op? (kunstzinnig, illustratief of technisch?) wil/kan je ook schilderen en veel andere beeldende technieken leren? Kom je denk ik niet onderuit. Wat wil je er later mee gaan doen qua werkveld, of ist hobby? Wat kan je al?

Ik denk dat je er niet onderuit komt toch ook de wat bredere kant, ook de computer etc technieken te leren, want dat gebruikt bijna iedereen tegenwoordig, zelfs waarvan je t in 1e instantie echt niet verwacht. Dus wil je echt in die industrie gaan werken, moet je daar ook t een en ander van weten, al hoef je t niet perse te gaan gebruiken

Echt cursusen gericht op bepaalde technieken of alleen tekenen zelf zijn volgens mij meer de avondcursussen (met ook een hele bubs schilderende huisvrouwen enzo)
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 536

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

Bedankt voor je reactie.

Ja ik wil het eigenlijk zo puur mogelijk houden, maar verbreding daar kom je inderdaad niet onderuit. Ik denk trouwens dat ik wel een goede school heb gevonden: Koninklijke Academie Voor Schone Kunsten Gent.

Als het aan mij ligt doe ik dan volgend jaar mee met de toelatingsproef.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

Ben zelf ook op zoek naar een soortgelijke opleiding op hbo niveau.

Berichten: 12

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

hey misschien is het grafisch lyceum wat voor je.

groetjes en succes verder

Berichten: 268

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

Het Grafisch Lyceum kan ik je niet aanraden. Niet dat de opleidingen slecht zijn, maar wel van laag niveau. Ik heb er zelf een opleiding gevolgd tot illustrator en de niveau van de lessen en docenten is hooguit matig. Als je echt je grensen wilt verleggen en dat begrijp uit je vraagstelling, dan kan je beter een andere opleiding zoeken.
Het antwoord is 4

Berichten: 94

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

Het leven is een korte periode tussen twee eeuwigheden

Berichten: 4.502

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?

Als je een jaar eerder mer dit verhaal was gekomen,had ik een plank met onderstel en machine gehad;ik gebruikte het geval niet meer en gaf het weg!Had je bij mij op kantoor nog de techniek kunnen opdoen.Zelf werk ik zo af en toe met een gsm op tekentafelgebied;een blad van A3 met schuifmachientje en twee driehoeken,werkt wel leuk.(Bouwaanvragen kleine objecten,oa.)

Overigens,de meeste vakgebieden waar tekenen gebruikt worden,werken met CAD-programma's;zelfs zg schetsen doen ze,hoewel ik dat liever met het blote handje doe.

Kan je dus geen exact advies geven,je zult zelf op jacht moeten om uit te vissen waar het meeste handtekenen nog wordt toegepast.

Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Wie kent er een goede tekenopleiding?



Kunstacademie St. Joost in Breda of 's-Herthogenbosch zie ik wel zitten.

Daarnaast lijkt me de Design Academie in Eindhoven ook wel een goede optie.

Reageer