Dé vraag over games -.-

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 214

D

Ik heb een vriend, wel dat is een conservatief ventje tot in de ergste graad.

Hij zegt namelijk dat "games" dat je daar dom van wordt, dat je hersenen daar van verschrompelen, kortom : hij zegt dat ze "ongezond" zijn

MAAR de mensen die EOS hebben ( wetenschappelijk blad) hebben waarschijnlijk ook goeie kritieken gelezen over comp spelletjes.

Niet dat ik er van s'ochtends tot s'avonds op zit want dat is nu ook niet erg mijn ding.

Maar neem nu bijvoorbeeld: BFME2 dat is een strategiespel waar men veldslagen moet leiden door uw troepen op de juiste plaats te zetten en juist door de verdediging van uw tegenstander uw troepen sturen. (je wint dus met je hersenen)

Een ander soort spel dat mij heel erg boeit zijn mmorpg's.

Maar voor meneer zitten daar alleen maar PD's op en dergelijk crapuul.

Over het EOS dinges terug. Daarin kwam dat spelletjes juist goed voor je zijn.

Bvb spelletjes zoals runescape (mmorpg's) die zorgen er blijkbaar voor dat de overgang van school naar werken beter verloopt omdat je eerst een heleboel saaie dingen moet doen voor je aan het echte leuke kan beginnen.

Eigenlijk zijn mmorpg's heel erg saai maar toch vind ik ze heel erg boeiend. Ik hou

vol en ik ontmoet nieuwe vrienden.

Dus vraag ik nu aan jullie: ZIJN COMPUTER GAMES NU GOED OF SLECHT?

(alstublieft zeg niet dat ze verslavend zijn of dergelijk want dat hangt af van de verschillende persoonlijkheden die de spelletjes spelen. Je hebt er die verslaaft zijn en agressief maar het merendeel is dat niet.)

Danku.
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: D

Ik speel redelijk veel computerspelletjes maar vooral de First person shooters (je houdt en wapen vast en je schiet op wat beweegt). Ik ga nu niet zeggen dat die een goede invloed hebben alhoewel je ruimtelijk inzicht erdoor toeneemt en vooral je reflexen... Dus hebben ze toch een goede invloed.

Maar ik speel ze nu wel eens een mmorpg en ik denk dat die wel goed zijn voor je hersenen. Maar zeg nu zelf, maar heb je strategisch inzicht nodig in de huidige maatschappij?

In elk geval hebben ze geen slechte invloed, je hersenen verschrompelen er niet van, integendeel, ik heb eens een onderzoek gelezen dat kinderen met een computer op hun kamer beter presteren op school dan kinderen zonder computer.

TV dat is pas slechte invloed en slecht voor je geheugen en andere dingen in je geheugen.

EN agressief wordt je niet van videogames, HELEMAAL NIET, ik wil dat eens benadrukken want in mijn omgeving zijn daar nogal wat vooroordelen over...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: D

Ik denk dat het met videogames een beetje hetzelfde is zoals met vele dingen, het is goed voor je, zolang je maar niet overdrijft.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 301

Re: D

Zelf game ik ook redelijk wat af(vooral in de vakanties).

En mijn conclusie is alleen dat het niet goed is voor je portemonee :wink:

Veelsteveel leuke games en veelste weinig geld.

Maarja, het scheelt wel weer dat ik veel RPG's speel, aangezien de keuze aan RPG's tegenwoordig steeds kleiner wordt naar mijn idee.

(en ik leer er ook nog eens wat van, vind ik zelf, ben namelijk ook wel redelijk geïntereseerd in mythologische/fantasy dingen)
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: D

Ik heb zelf ook een voorbeeld: Ik speel silkroad (heel erg goede mmorpg)

In mmorpg's kun je gewoon met mensen van over heel de wereld praten zonder ze te kennen. Het is als een stad nl een heleboel mensen aanwezig en soms leer je er een kennen en jah. Ik ken bijvoorbeeld een Iraqi en 2 Amerikanen, een hoop duitsers, 2 canadezen, een keniaan en nog andere.

Mijn ouders zeggen bijvoorbeeld dat ik associaal ben door eens mijn middag voor de computer te spenderen maar ik praat en doe dingen met meer mensen dan ik op dezelfde dag kan mee afspreken of dergelijke.

dat is dus ook een +punt
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: D

Games kunnen goed voor je reactie vermogen zijn. Ook kun je met games als Myst je denkvermogen versterken. Verder krijg je een betere motoriek, games als Call Of Duty vereisen veel hand oog coördinatie. Komt mooi te pas in het verkeer.

Verder leer je weer meer Engels. Vooral voor jonge kinderen is het goed om met veel Engels in aanraking te komen, dit kan perfect met games. En zin Battlefield 1942 weet ik met wel geweren ze in die tijd schoten, wat voor tanks er zijn en wat nou eigenlijk oorlogsstrategie is. Dit is natuurlijk ook wat waard :) .
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: D

Ik denk eerlijk gezegd dat fps je niks bijbrengt... Mss een heel klein beetje strategisch inzicht (die je enkel in de game kan toepassen imo en niet in de 'echte' wereld). RPG's zijn apparte wezens in de gamewereld en ik speel ze ook wel vaak :) Eerder om te chatten dan ipv echt te 'gamen'. Ik moet zeggen dat m'n engels echte sprongen voorwaarts heeft gemaakt daardoor. Anderzijds heb ik toch ook wel de cultuur van andere mensen leren kennen en hun frustraties.

Het enige wat me echt goed lijkt zijn games waar veel puzzels inzitten en waar je realistische linken moet gaan leggen (met onrealistische zaken ben je weeral niets volgens mij). Dat kan je later mss helpen om problemen in je echte leven/werk/school op te gaan lossen.

Korte conclussie:

FPS brengt je niks bij en is louter ontspanning zoals je zou sporten... (uit sporten leer je ook iets, maar niet iets wat je later in je leven kan gebruiken).

RPGs kunnen je wel eens wat meer over de wereld buiten je eigen land laten ontdekken en laten je ook een zicht geven op wat een economie betekent.

Strategie games geven je dan weer een betere manier van plannen, vooruit denken en je tegenstander altijd een stapje voor te zijn. Dit kan je volgens mij wel helpen mocht je later aan de leiding staan van een bedrijf.

Daarbij m'n persoonlijke conclussies :)

Berichten: 4.546

Re: D

FPS leer je niks, maar je verbeterd dus wel de bovengenoemde vaardigheden, en dat is al heel wat. die spellen met puzzels waar je op doelt...misschien de Myth serie? (jammer dat die zo weinig interactief is, ziet er echt zooo mooi uit)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: D

Reflexen kan je niet trainen heb ik me ooit eens laten wijsmaken :) En het is zo dat je door FPS te spelen je objecten sneller kan terugvinden in een hoop rommel omdat je gerichter kijkt. Maar het verschil is zo enorm klein (ik dacht net iets minder dan een halve seconde) dat het eigelijk niet waard is om er zoveel tijd in te steken met de reden dat je het iets bijleert :) Ik hou het eerder bij ontspanning waar je dom noch slim van word :)

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: D

Wel er wordt vaak over first person shooter gesproken dus verander ik het onderwerp even :-) kben tog een ambetanterikske e

RTS real time strategy, velen onder ons vinden deze soort games saai. Maar ik niet, ik vind ze juist heel boeiend. Ik vind het altijd zo leuk om met een zelfgemaakte strategie(die je vaak gebruikt) het leger van de vijand kunt bedwingen.

Dat conservatief ventje waar ik over sprak zei dat het gewoon ruwweg ventjes maken is en aanvallen. MAAAAAAR dat is het niet. 1 Je moet een bepaalde aanvalsstrategie uitdokteren adh van de map waar je op speelt (dwz waar je hinderlagen liggen, waar je boogschutters staan etc etc) dan als je eerder klaar bent dan de vijand kun je je strategie gaan uitvoeren. 2 maar aals de vijand eerder klaar is en aanvalt moet je snel je leger groeperen en het laten aanpassen aan het leger van de vijand dwz: veel infantery => cavalery naar vooren en boogschutters naar voor. Een tweede voorbeeld is bv. als de cavalery naar voor komt, dan zou je best je phalanxen naar voor brengen.

en zo moet je je telkens opnieuw en opnieuw aanpassen tot het vijandelijke leger (of je eigen leger) vlucht.

en dan de genadeslag geven natuurlijk he

In EOS (wetenschappelijk blad) kwam dat 1 uur computergames gelijk staat aan x aantal uur wiskundige berekeningen.

maar meneer vindt natuurlijk dat EOS zever is.

DUS geef ik als voorbeeld: RTS games, rts games kun je vergelijken op een heel erg intense op grotere schaal en veel sneller te handelen schaakpartij.

=> een tijdje heel erg je hersenen trainen.

voila dat gezegt zijnde
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: D

RTS is enkel boeiend online. Mens vs mens staat garant voor een echt strategees potje denken (hangt ook af hoe de game in mekaar steekt natuurlijk). Tegen een computer wordt het gewoon z'n zwakke kant zoeken (hoe kan ik de computer het best bedriegen, zeg zo maar iets :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: D

RTS is enkel boeiend online. Mens vs mens staat garant voor een echt strategees potje denken (hangt ook af hoe de game in mekaar steekt natuurlijk). Tegen een computer wordt het gewoon z'n zwakke kant zoeken (hoe kan ik de computer het best bedriegen, zeg zo maar iets :) )
Inderdaad. De tacktiek van mij bij de meeste RTS-spellen (age of empires, the settlers): goed leger bouwen, en met zijn allen op de vijand af. Werkt áltijd.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 4.546

Re: D

voor RTS: rush en je wint :) zoveel tactiek zit daar niet in :) over die FPS en reflexen, dat is echt wel zo, ik merk het héél duidelijk. doe veel FPS en merk heel duidelijk dat mn reflexen en hand-oog coordinatie véél beter zijn geworden (op het werk merk ik bijv dat ik heel snel iets kan opvangen, bijv een potje dat ik omstoot)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 201

Re: D

Tussen 3 jaar en 2 jaar geleden heb ik erg fanatiek gegamed. Zo erg dat ik het 2e schooljaar over moest doen denk ik... Het enige slechte is dat je dingen achterlaat zoals school (in mijn geval) of bijvoorbeeld werk en sociale contacten. Ookal maak je die vaak tijdens een online game, het is toch zonde. Je reactievermogen neemt toe. Of het slecht is voor je hersenen betwijfel ik ten zeerste, het enige lichamelijke gevaar is RSI lijkt mij.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Berichten: 4.546

Re: D

tsja, school natuurlijk. ik ben bang dat ik ook moet minderen als ik naar het HBO ga, op de havo kan ik het mákkelijk af zonder iets uit te voeren dus bergen tijd voor gamen (over 1 week World of Warcraft en Counterstrike Source) heb ik wel, maar op het HBO zal ik die tijd niet hebben denk ik. de brug van havo naar HBO is gewoon te klein, dus ook mn mentaliteit krijgt een flinke schok (denk ik) en dat zal zeker invloed hebben op het gamen. jammer, vind het zó leuk.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer